View Single Post
Old 05-01-2004, 19:35
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Hmmm, volgens mij hebben ze bij Williams "Euraka" geroepen toen men dit bedacht had.

Tis foeilelijk, maar ik denk dat ik de functie wel snap. Zal mijn idee hierover eens ventileren

Zoals bekend zit een groot gedeelte van de downforce aan de onderzijde van een Formule 1 wagen. Wel bekend zijn de Venturibuizen en de bodemplaten die in diffusers eindigen.

Enige jaren terug is daar paal en perk aangesteld, vlakke plaat en een losse diffuser.

Als ik die neus goed bekijk, loopt die aan de onderzijde schuin toe naar achteren toe. Oftewel de lucht moet door een smaller wordend deel, anders gezegd..........tis weer een venturibuis geworden geworden.

Door de ophangpunten in het verlengde van de twee zijkanten te maken heb je ook geen verstoring van de luchtstroom, minder "drag".

Die wagen moet dus plakken aan de weg, aan de voorzijde. Geen onderstuur enzo.

Het zijn zo mijn gedachten op dit concept, benieuwd wat jullie idee qua werking is van deze "unieke vondst".

Of het zal werken? Dat zien we vanzelf
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote