Johan,
Dat toestel dat ik gebruik is een Sony en kost zo rond de 1115,52 Euro, wat vrij normaal is voor een digitaal toestel. Het is zeker goed genoeg om racewagens in actie mee te fotograferen, alhoewel de F1's van Werner toch beter uit de verf kwamen, maar dat kan idd ook aan het manneke liggen achter de camera.
Andere racewagens (lees: tragere) zijn geen probleem. En idd kan je telkens een foto mislukt is, het deleten.
Bovendien kan ik er ook mee filmen.
Voor de echte prof geniet een klassiek toestel nog steeds de voorkeur, maar geloof me vrij als ik zeg dat je met een digitaal toestel op "ons" niveau ook zeer goede foto's kan maken EN er niet hopeloos veel filmrollekes aan spendeert. Integendeel, eens de camera aangekocht is, heb je GEEN kosten meer.
En dan moet je eens tellen hoeveel filmrollekes en ontwikkelingen je per jaar spendeert en een kosten/baten analyse maken eh. In mijn geval reken ik een 12-tal races per jaar, aan 2 rollekes per koers. Dus dat is al gauw 74,37 Euro aan filmkes en nog eens 173,53 Euro aan ontwikkeling (aan 0,22 Euro per foto wat weinig is). Dus in mijn geval spaar ik zo'n 247,89 Euro uit per jaar, en dan reken ik een 5 jaar levensduur van de camera zodat ik 1239,47 Euro kan spenderen aan een digitale camera, enkel en alleen met het geld dat ik uitspaar aan de klassieke foto's...
|