Op Pitstop is inderdaad te lezen dat Koen Wauters heeft moeten opgeven voor de tweede opeenvolgende keer.
Toch mag men niet beginnen denken : "wat doet een zanger in de woestijn?" De eerste maal dat hij deelnam dacht ik dit eerlijkheidshalve ook. Maar pet af voor zijn moed en volharding daar. Want ik denk dat er zijn die met wat hij dit jaar voorhad al veel eerder waren gestopt. En ik vond zijn prestaties in de Dakars die hij wel uitreed verre van slecht, integendeel zelfs.
Ik heb zonet op
www.dakar.com eens even naar de stand gekeken. Als ze zo voortgaan staat wie aankomt in Dakar in de top-15 ...
Bij de motoren vond ik zonet Steve Ramon nog nergens terug ,toch iemand die desnoods op één wiel aankomt ...
Bij de vrachtwagens gaan er ook niet te veel aankomen.
De Dakar is terug een echte Dakar : lood-en loodzwaar. Vandaag ook weer en dan nog zonder assistentie en extra veel navigatiewerk.
Ik vind het ook raar dat ze voor madam Kleinschmidt een uitzondering maken en dat ze niet uit koers is gezet voor het vervangen van die motor. Henrard hebben ze wel uit koers gezet.