View Single Post
  #3  
Old 13-01-2004, 20:01
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Ik vrees er ook toch wel voor maar blijkbaar is autosport bij de veel rijke mensen 'hot' en blijven die betalen. De kostprijs en de running kost van een GT is gewoon fenomenaal maar daar klaagt niemand over. JMB koopt zomaar even drie 575GTC's (aan ongeveer 800.000 euro per stuk) en waarschijnlijk komt daar nog een 360 GTC bij. Daarenboven hebben ze nog twee 550's en drie 360 N-GT Modenas in de garage staan. Ongeloofelijk gewoon. Lister die teren ook op het kapitaal van een paar mensen. Thomas Erdos en Mike Newton die hebben dit jaar elke belangrijke race wel meegedaan. Bij Veloqx-Care (beetje rare constructie, weet iemand er meer over?) is geld al evenmin een probleem; de rijders worden er dik betaald en sponsors staan er niet of nauwlijks op die auto's. Als je naar het geld kijkt dat privé mensen tegen de Pagani hebben aangesmeten...

Zolang mensen dat blijven doen blijven die dure privé-GT's rijden. En als ze wat traag geworden zijn naar hun goesting kopen ze toch even nieuwe, snellere wagen. Dat is toch wat de huidige gang van zaken. Bij de proto's is het verhaal hetzelfde.Creation Autosportif heeft vorig jaar 2 Listers gekocht en dit jaar doen ze er nog even de DBA bij. Short kiest voor 2 Oreca proto's. Racing Engineering staat te springen om een Audi R8 te kopen (budget voor ELMS en 24u is rond) maar er is nog een ander team dat voorrecht krijgt enz...
Reply With Quote