View Single Post
  #1  
Old 13-01-2004, 20:30
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Updates BTCC & ETCC

Een kleine update

BTCC : Vanaf dit jaar ook ETCC spec auto's toegelaten

- Vauxhall: blijven in 2004 met de Astra (volgens BTCC reglement) rijden, tegen het eind van het jaar misschien met een ETCC spec Vectra (is volgens de manager van 888, dat de Astra's runt, in ontwikkeling in Duitsland en zal ingezet worden aldaar). Rijders: Thompson-Müller-Hines.

- Honda: schroeven hun budget terug en geven volgend jaar twee teams 'support': Arena (vorig jaar fabrieksteam) waar Tom Chilton vaststaat als rijder (voor het tweede zitje heeft Alan Morrison het meeste kans) . Het tweede team is Team Dynamics. Na een jaar bij het officiële team vind Matt Neal onderdak bij het familie team. Voor de tweede wagen wordt momenteel budget gezocht, als alles rond is wordt Garreth Howell zo goed als zeker de rijder. Daarnaast mogen we nog zeker 1 (waarschijnlijk 2) Civic aan de start verwachten van Synchro.

- Seat: Ray Mallock Limited runt de twee Toledo's. De auto wordt dezelfde als de fabrieks Toledo's in ETCC en misschien met een diesel-motor. Rijders: Jason Plato en Robert Huff.

- MG: tot op heden nog geen zekerheid over de plannen van eht officiële team. Een privé team zou 1 of 2 MG's inzetten.


ETCC :

- Alfa Romeo: Nicolas Larini heeft Alfa verlaten en zou richting Seat kunnen trekken. Fabrizio Giovanardi keert na een jaar BMW terug naar Alfa en zal in het officiële Autodelta team team vormen met Tarquini en Euro 3000 kampioen Farfus. Daarnaast gaat Alfa ook nog een Junior team oprichten. André Couto en Alessandro Tavano zijn de grootste kanshebbers op een zitje. Bij de privé Alfa teams is het nog wat koffiedik kijken.

- BMW: de 2004 320i loopt vertraging op en zal maar net voor de start van het seizoen klaar zijn dus maar weinig tests voor de eerste race. Bij Schnitzer blijven de Müllers de piloten. Bij RBM blijft Priaulx en bij Ravaglia is Zanardi zeker van een zitje (tweede piloot wordt waarschijnlijk García) Het is niet onwaarschijnlijk dat sommige teams beslissen met de 2003 auto het seizoen aan te vatten (als die nog niet verkocht is tenminste). Van de privé teams is nog niets geweten.

- Seat: Zoals hiervoor al gemeld zou Seat met een diesel willen rijden in 2004. Seat Italië zou een auto inzetten voor Larini.

- Peugeot: het team dat dit jaar in Denemarken kampioen geworden is wil de overstap maken naar ETCC. Jan Magnussen heeft in verschillende interviews al duidelijk gemaakt dat hij een 307 gaat besturen.



Dit zijn de merken en teams waar er iets van geweten is op dit moment...
Reply With Quote