View Single Post
  #57  
Old 14-01-2004, 21:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Het is weer woensdag, weer nieuwtjes

* Claudio Berro (Hoofd Ferrari & Maserati customer racing) strooit met een paar quotes en getallen m.b.t. de nieuwe Maserati. Volgens Berro loopt het niet zo'n vaart met de verwachte dominantie van de Masearti. Klein ontwikkelingsbudget (maar ja wat is klein, nogal een relatief begrip ) , niet veel verschil met de wegversie van deze kist, "standaar 6 liter V12" . Ook een indicatie van de prijs werd gegeven, nl: 550.000 Engelse ponden. De 575 GTC kost overigens 440.000 Engelse ponden. Er worden 8 tot 10 raceversies gebouwd plus de 25 verplichte straatwagens.

Quote:
I understand that there are concerns, but this car has not been developed with a massive budget, said Berro. ™The MCC will be very close to the road version of the car, which means we will not have a big advantage. The rules are quite correct in this respect
* Toine Hezemans en Paul Kumpen mogen gerust zijn, het britse ES Motorsport is gestopt met hun Pagani project. ES wil een Lambo of een 575 GTC voor het LMES. Alliot zou overigens binnen 10 dagen bekend maken of hij in 2004 met de Pagani van start gaat.

*Scuderia Italia gaat nog een jaartje door met drie 550's in het FIA GT 2004, Le Mans staat ook de planning.

*Er bestaat een kans dat het EMKA team van wijlen Steve O'Rourke doorgaat in 2004. De wagen is gekocht door Ian Kahn, met de RS van EMKA wil hij ook het LMES rijden.

* Team Jota gaat het LMES rijden met een Zytek 04S (voorheen bekend als de DBA4). Creation heeft de DBA4 van vorig jaar gekocht, een van de rijders is Duncan Huisman, welbekend uit het ETCC.

* Freisinger en Ortelli gaan nog samen een jaartje door. Freisinger is in de running om het niet-officiële Porsche Worksteam te worden Freisinger zet overigens een RSR in, Manthey Racing en Alzen Motorsport worden als outsiders beschouwd in de race om een non-works supported team te worden Mocht Manthey afvallen heeft ie wel meer tijd voor de Belcar Overigens staat de machtige Porsche GT3-MR uit de Veedol Langstrecken Pokal voor 220.000 euro te koop. Nog even over Freisinger...........ze willen er drie inzetten!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 14-01-2004 at 21:43.
Reply With Quote