Inderdaad, wist je dat bijvoorbeeld in 2002 een auto kampioen is geworden die strikt genomen niet toegelaten was dat jaar. Er heeft niemand klacht ingediend, dus...In 2003 hebben ze dan het reglement maar aangepast. Volgens mij stilaan de omgekeerde wereld: het reglement aanpassen in plaats van de wagen. Het brengt natuurlijk wel exotische wagens aan de start, maar kwa budgetten kan het ook wel tellen de laatste jaren. Vroeger hadden we ook een mooi (en groter) startveld, waarin nog plaats was voor eigen creativiteit/zelfbouw. Volgens mij moet daar dringend over nagedacht worden of onze unieke Belcar zal kapot gaan aan z'n eigen "succes". Je zal maar Gino Kenis zijn (G&A), sinds midden vorig jaar een prachtig Belcar monster aan het bouwen, om nu te moeten vaststellen dat door de nakende reglementswijzigingen een groot deel van de investering niet had gemoeten. De Corvette, weliswaar een prachtige wagen, maar de Mondeo (en z'n voorgangers) van Patrick was toch een echte Belcar wagen. Zo'n eigengebouwde racewagen geeft toch veel meer voldoening aan het team dan een racewagen, recht uit de fabriek zeg maar. Bij de laatste gaat het enkel om centen. De Mini is nog een schitterend Belcar voorbeeld en een bewijs dat het kan.
|