Quote:
Originally posted by TTke
Dus wat de Belcar organisatie betreft: blijkbaar doen ze het niet slecht, want na al die jaren, tel ook maar de Carglass Cup, BBL Cup...jaren mee, staan ze er nog altijd. Maar dat wil niet zeggen dat alles perfect is, en dan mag er toch wel over gepraat worden denk ik...Ieder zijn mening, en door vraag en antwoord kwamen de Oude Grieken zelfs al tot grote wijsheden.
Het feit dat er de laatste dagen zoveel polemiek is rond dit onderwerp, geeft blijk van interesse en bekommernis om het behoudt van iets moois, nl Belcar. Soms moet je opmerkingen/kritiek als iets positiefs zien. Je kan beter opmerkingen krijgen, van mensen die blijven komen kijken, dan geen opmerkingen van mensen die wegblijven omdat het hun niet zint. Als je als organisatie openstaat voor al die opmerkingen, ook al is het voor 99% bull, en je haalt er één bruikbaar ding uit, dan heeft iedereen gewonnen. Door alleen maar in het gelid te lopen zijn de grootste oorlogen ontstaan, maar door te praten, al veel grotere vermeden.
|
Wat TTke hier zegt, is een perfecte samenvatting van de hele discussie. De Belcar is en blijft hopelijk een fantastisch kampioenschap. Ik denk dat iedereen die in deze thread zijn mening heeft gegeven de Belcar een warm hart toedraagt.
Maar men kan niet ontkennen dat er de laatste jaren enkele dingen gebeurd zijn, die links en rechts wat wrevel hebben opgewekt. Ik hoop net zoals TTke dat de Belcar-organisatie openstaat voor kritiek; en er iets positief en opbouwend voor de toekomst uithaalt.
Het heeft geen zin een discussie ten top te drijven, maar toch nog het volgende. Een groot aantal leden op dit forum zijn Belcar-insiders en kenners. Waarom mogen er dan geen namen en specifieke feiten genoemd worden? Bijna iedereen weet over wie en wat het gaat. Is het dan niet beter en kritisch opbouwend om onmiddellijk man en paard te noemen, in plaats van steeds in bedekte termen rond de pot te blijven draaien?
Daarenboven worden er hier geen leugens verteld, maar gaat het om dingen die werkelijk gebeurd zijn.
Ik heb al meermaals gemerkt dat men in discussies betreffende de Belcar heel vlug op zere teentjes trapt. Dat is toch jammer. Zolang men zich aan de beleefdheidsregels houdt, moet men op een forum toch vrijuit van gedachten kunnen wisselen.