Thread: Belcar klasses
View Single Post
Old 25-01-2004, 23:21
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Dit zeg ik nu al jaren!
Kijk, niks tegen Belcar, integendeel, in de Procar waren er ook enkele klassen maar die hadden het voordeel dat het sprint-koersen waren.

Kwestie van de race te kunnen volgen zal het voor de meesten hier nog meevallen maar voor de "gewone" toeschouwer is dit weer onbegonnen werk.
Toch niks plezanter om constant te weten hoe de race verloopt maar na vijf ronden kan je het wel vergeten.
Niet voor niks dat veel mensen na een half uur beginnen rond te wandelen, je moet er echt eens op letten.

Deze week vroeg mij iemand na het zien van de Gillet-reportage hoe het komt dat een Gillet Vertigo (snelheidsrecord) niet beter presteert dan bv. een Viper of sommige Porsches. Als je dan begint uit te leggen dat er verschillende klassen zijn snappen ze het nog niet goed. Je kan dat bijna niet uitleggen!

En toch moeten we fier zijn op dit kampioenschap, Belcar is ver buiten de landsgrenzen gekend, en dit juist dankzij de grote mengelmoes van exclusieve racewagens.

Eèn opmerking van mij, niet tè veel onervaren bv's in de Belcar zodat het zijn proffesionele uitstraling niet verliest.

Reply With Quote