Gisteren op Eurosport heel laat (grrrr snooker) beelden gezien van de laatste dag.
Er werd redelijk wat aandacht besteed aan de team orders van Ford.
Interview met Swa, Marco en Malcolm voor de laatste stage.
Malcolm zei dat Ford er dit jaar alles aan zal doen om Marko WK te laten worden, duidelijk taal dus.
Swa leek er geen probleem mee te hebben :"2nd or 3rd its very good"
Marko leek het meest geambeteerd van de 3.
"So what do you think about the team orders that seem to be active"
"I dont know anything about that"
"Malcolm Wilson said For will do anything to make you WC"
"I just drive, Im not into politics"
"But you are into getting points for the chamionship!"
Annoyed "Yes ... I feel very bad about loosing the 2nd place and I try very hard to come back but Duval is riding very good"
In car bij Duval tijdens laatste special.
Commentaar alsof Duval de orders niet leek op te volgen en sneller was.
Dan vlak voor de meet, in de laatste haarspeld vertraagt Duval en stalled zelfs.
Start weer en finisht.
Hiervoor had hij volgens mij een zware straf kunnen krijgen!
Declassering dacht ik?
Waarom?
Een paar jaar geleden was er tumult omdat piloten op het einde van de dag gingen treuzelen zodat ze de volgende dag niet eerst moesten starten.
Toen is er de maatregel gekomen dat ge niet meer moogt stilstaan tussen gele en rode bordjes.
Voor zover ik weet is die er nog?
Duval (en dus niet Loeb) is ook uitgeroepen tot piloot van de rally door organisatie!
Jochen