Bij Honda kan alles, en geloof me dat dit persbericht misschien wel kan. Wij kennen Honda heel goed, we weten hoe alles daar in zijn werking gaat.
- Een pesident bij Honda wordt om de zoveel jaar vervang, dus als Honda terug in de F1 stapten was dat onder invloed van een autosport gezinde president. Nu is deze reeds vervangen, door een president die het bedrijf meer rendabel wil maken. Ze willen zeker niet over genomen worden door een ander auto merk (Honda staat nog op eigen poten).
- De meeste F1 races zijn in Europa, daar waar Honda juist weinig auto's verkoopt, dus dankzij F1 verkopen ze aldus de president geen auto meer.
- Honda en ook Toyota willen zeker niet voor elkaar onderdoen, en zeker niet voor Mercedes en BMW (in Japan en USA de droomwagens), maar in de F1 is het al jaren anders en liever zelfmoord dan ere verlies.
- De mensen achter het Honda F1 project zijn mensen uit de moto racerij, die vinden F1 maar niets.
- De specialist van de vroegere Honda F1 motoren is doordat Honda niet meer deelnam aan de F1 vertrokken naar Ferrari. Eens je bij een jap het schip verlaat, mag je niet meer aanboord.
- Mugen, kan misschien terug komen, maar dat staat los van Honda. Mugen is de firma van de zonen van Soichiro, ze mochten van vader nooit in zijn zaak beginnen, moesten maar zelf iets opzetten vandaar Mugen-Honda.
|