View Single Post
Old 12-02-2004, 06:13
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Verder, nog deze weetjes:

-De kalender voor 2004 is nog zeker niet ergens 100% correct te vinden, dit omdat er nog dagelijks nieuwigheden in opduiken.

-Zoals een mogelijke race in Hongarije (Hungaroring)

-En ook een mogelijke straat-race in Noord-Spanje!

-Eén ding is alvast een zekerheid: dat de race van de WS in Zolder wel degelijk gaat plaatsvinden op 25 april, en dus niet zoals (nog) op vele websites staat geschreven op het einde van juni. De reden van de verplaatsing van eind juni naar april is te wijten aan het fijt dat het circuit van Dubai nog niet zal klaar zijn in april, en de race daar dan zal plaats vinden na de race in China (in november). En dat Zolder dan de plaats inneemt van Dubai op de kalender.

-Verder kan ik jullie nog melden dat er dit seizoen word gereden met een volledige nieuwe Ricardo versnellingsbak! Deze is speciaal ontworpen voor de WS, en zal nog betere prestaties leveren, meer verhoudings mogelijk heden geven en nog meer betrouwbaarheid leveren.

-Ook even melden dat track engineer Jean-Pierre De Backer het team heeft verlaten, en zich nu full-time gaat vervoegen bij het Cronos team (meerbepaald in het C2 supper 1600 project). Dit nadat hij vorig jaar al ingenieur was tijdens alle EK rally’s voor de Russische crash boy Vassin, en uiteraard niet te vergeten dat hij er ook mee heeft voor gezorgd dat Fast Freddy de Condroz rally heeft kunnen winnen! Ook niet te vergeten, is dat hij de ingenieur was tijdens de meeste F-Renault 1600 manches van Jerome d’Ambrosio (TBR)! Ik veronderstel dat ik niet moet zeggen dat hij een man was die z’n vak écht wel kon, daarom wensen we hem nu veel succes toe in z’n verdere loopbaan.

-Direct daarop aansluitend kan ik ook melden dat we een nieuwe top ingenieur in huis hebben! Zen naam ben ik jullie nog verschuldigd, maar ik kan jullie alvast zeggen dat hij grote ervaring heeft in de eenzitter wereld! Hij heeft nl. vorig jaar nog bij Zele (ex WS team) gewerkt, ook is hij enkele jaren in de States actief geweest en een jaar of 8 geleden heeft hij zelfs nog bij Astromega z’n job gedaan. Een échte aanwinst dus!

-Bovendien is het zo dat de geruchten de ronden maken, dat er bij het nieuwe Spaanse team Porfesa (nu al!) financiële problemen zouden zijn. Ze zouden nu al problemen hebben met het betalen van hun Nissan krachtbronnen! Laat ons hopen dat dit verhaal een positieve afloop kent! (ter info: Porfesa is het nieuwe team, dat is opgericht door “papa – Portiero”.)