Net gelezen op autosport.be
Quote:
World Series voor Bas Leinders
Het is nagenoeg zeker dat we Bas Leinders in 2004 in de World Series aan het werk zullen zien.
Blijft alleen nog te achterhalen ... welke World Series?
Sinds Timo Glock met het derde Jordan-zitje aan de haal ging moest onze landgenoot op zoek naar een interessant alternatief. Een extra seizoen in de World Series by Nissan lijkt hierbij het meest voor de hand te liggen. Al willen geruchten dat Leinders wel eens in de vernieuwde Champ Car World Series zou kunnen opduiken. Meer bepaald bij Walker Racing dat vorig jaar met Darren Manning negende eindigde.
Dinsdagavond door Autosport.be gepolst of dit verhaal ook klopte, kregen we aanvankelijk een geschrokken Bas Leinders aan de lijn. Dus toch?
"Het klopt dat ik een tijdje geleden twee interessante voorstellen uit Amerika heb gekregen, één daarvan kwam inderdaad van Walker Racing" aldus Bas. "Maar voorts is het zo dat mijn manager Marc Guiot zich hiermee inlaat en ik ter zake niet frekwent op de hoogte word gehouden van eventuele verdere ontwikkelingen. Het verhaal dat ik bij Walker Racing de plaats van Timo Glock - die eerder voor het team testte - zou innemen, is echter al te gek.
Champ Car is tot dusver een ver-van-mijn-bed-show. Ik heb nog maar één keer een wedstrijd bijgewoond, met name in Houston en op uitnodiging van Eric Bachelart.
Overigens kreeg ik precies vandaag nog interessant nieuws uit de WS by Nissan-hoek...
Eén ding kan ik alvast zeker stellen: beide kampioenschappen kombineren is uitgesloten. De F1-plannen zijn ten andere nog helemaal niet opgeborgen; een startplaats op de grid van de Belgische GP moet kunnen." (HvO)
|