Loix begint donderdag terug te testen voor Peugeot. In Mexico is immers duidelijk gebleken dat er nog heel wat werk aan de winkel is: de 4 bak werkt niet in de praktijk en die fout in de stuurbekrachtiging bestaat al 4 jaar en is nog altijd niet opgelost (Grönholm was hier furieus over).
Quote:
WRC - Loix donderdag weer aan de slag
Datum 16/03/2004
Freddy Loix herneemt overmorgen donderdag zijn activiteiten bij Peugeot Sport. Loix gaat dan testen in Toscane. En er is werk aan de Peugeot 307.
De problemen, die al in Monte Carlo en Zweden aan het sluimeren waren, zijn in Mexico pijnlijk duidelijk geworden. Op alle vlakken schort er wel iets aan de nieuwe WRC van de Leeuw. Na Zweden kreeg Freddy Loix de zwarte piet ("te vroeg remmen en te laat op het gas", dixit Provera), in Mexico viel topman Corrado Provera zwaar uit naar het team. "Onaanvaardbaar. Het kan niet dat we bepaalde problemen na 4 jaar nog altijd niet hebben opgelost", brieste de man met de sigaar.
Op de slotdag in Mexico experimenteerden Marcus Grönholm en Harri Rovanpera met de afstelling van de differentiëlen en was er iets van beterschap. Grönholm klokte toen nog 2 besttijden. Maar die scratches moeten gerelativeerd worden. Marcus was de snelste op de proeven 14 en 15, toen de rally beslist was. Op KP 13 was Sainz gerold en lag de weg naar de dubbel open voor Ford. Niemand nam nog risico's. In het heetst van de strijd kon Peugeot geen enkele scratch realiseren.
Pitstop.tv had de idee om Freddy Loix naar een reactie te vragen. Maar dat zou Freddy alleen maar in een lastig parket gebracht hebben. Zoals onze collega van Het Belang van Limburg mocht vaststellen, wil Freddy liever geen commentaar kwijt.
Loix: "Al wat ik zeg, kan zich op de ene of de andere manier tegen me keren. IK wacht gewoon af. Donderdag ga ik testen in Toscane."
Laten wel wel wezen. Freddy weet donders goed waar het fout loopt met de 307. Maar hij wil het op een serene, professionele manier duidelijk maken aan het team.
En Peugeot zal Loix hard nodig hebben. Aan testen heeft Marcus Grönholm een broertje dood. Dat bevestigde ons vorig jaar zijn ingenieur François-Xavier Demaison. Maar, zegt Demaison, Grönholm heeft het uitzonderlijke talent dat hij met eender welke auto meteen snel gaat. Tot het breekt ...
|
bron:
http://www.pitstop.tv