View Single Post
Old 05-04-2004, 13:52
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
ik heb er zeker geen klagen over .... Vind het spel leuk .... De gewone simulation is misschien wat arcade-achtig .... Maar de pro is echt af voor de SIM freaks
Eh nee... zou ik niet willen gezegd hebben. "Net voldoende om de SIM freaks niet voor de borst te stoten", zou ik zeggen.

Controller configuratie werkt en je hoeft de centering spring niet meer aan te zetten, da's al een pluspunt. Verder is er ditmaal ook een soortement cockpitperspectief, wat ook mooi meegenomen is. Ik ben er ook zeker van dat met een beetje trial en error m.b.t. de FF-settings een min of meer geloofwaardige race-ervaring mogelijk is (hoewel, het is nog steeds eenvoudiger om je gewoon langs de AI te wringen i.p.v. er werkelijk mee te racen), maar om nu te zeggen dat een SIM freak aan zijn trekken zal komen met dit spel: nee.

Daar voor ontbreekt het de wegligging aan consistentie en de feedback naar de bestuurder (beeld+geluid+FF) aan detail en subtiliteit. De circuits zijn ook te ruw gemodelleerd om een volledig geloofwaardig weggedrag te verkrijgen.

Begrijp me niet verkeerd he... ToCa Race Driver 2 lijkt mij best wel een leuk spel, met veel verschillende circuits/autos/raceklasses en het zal door zijn opbouw en toegangkelijkheid de gemiddelde speler waarschijnlijk langer kunnen boeien dan een NR2003 of een F1C, maar het is naar mijn SIM freak mening geen aanrader voor andere SIM freaks.

Jan.
=---