View Single Post
  #1  
Old 06-04-2004, 18:37
kurtvaes's Avatar
kurtvaes kurtvaes is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Willebroek
Posts: 128
6 april naar de keuring en ...

Afgekeurd.

Ze hadden met twee zaken problemen:

1. De gordels.

In de wagen staan 5-punt gordels (met E4 vignet en door de constructeur zelf geplaatst). Ik kan kiezen, ofwel hang ik er de gewone bij in (en ze zeggen dan letterlijk: ge moet die niet gebruiken, vijst die daar gewoon in) ofwel een attest gaan halen bij de constructeur. Zal het laatste worden.

2. De ophanging.

Ik heb een regelbare (in hoogte en demping) ophanging onder de wagen (ook door de constructeur voorzien). Ik moest dus over dat plankje rijden, en raakte dat met drie vijsjes (de wagen staat op de originele hoogte, zijnde 12cm, maar met de tijd zakken de veren natuurlijk een beetje door), en hier maakten ze dan ook geen problemen van. Hun probleem is het volgende: de vering moet aangepast worden zodanig dat ik hem niet verder meer KAN laten zakken (letterlijk: las dat maar vast).

Bij dit laatste stel ik mij dus vragen. Waar halen ze dit? Is dat reglementair of zijn ze met mijn kl**ten aan het spelen. Mijn garagahouder wil mij wel een attest geven voor de ophanging, maar hij wil ze niet lassen (en ik geef hem gelijk daarin).

Ik gebruik de wagen ook op circuit, en daar laat ik hem wel lager (+/- 8cm grondspeling), nadien gaat die netjes terug op 12cm (anders kan ik mijn garagebox niet in).

Mijn vraag is: moet ik nu een ophanging van €2000 laten kapot lassen?
Reply With Quote