Vandaag ben ik mijn attestjes gaan halen voor de gordels en de ophanging. Ik onmiddelijk naar de keuring (keuringsstation Willebroek), waar ik mij in de file "herkeuring" plaats.
Toen het mijn beurt was reed ik binnen, en overhandigde zo fier als een gieter de attestjes aan de stationchef (die de keuring deed). Deze werden mij onmiddelijk terug overhandigd, zonder gelezen te zijn. Ik heb dan op een vriendelijke manier aangedrongen deze toch te lezen, wat dan ook gebeurde. Het mocht echter niet baten, de regelring moet en zal gelast worden.
Ik heb dan aan de stationschef gevraagd of het mogelijk was contact op te nemen met de persoon die mij het attest had bezord, was hij ook wou doen. Na een gesprekje van 5 minuten kwam hij nog steeds tot dezelfde conclusie: "de wet is de wet, de minister heeft gezegd dat ALLE auto's minimum 11cm grondspeling moeten hebben, en regelbare ophangingen dienen geborgt te worden door middel van een lassing". Ik mocht dus in "marche arrière" de keuring terug verlaten.
En ik die dacht dat nieuwe wetten op zulk een gebied enkel waren voor nieuwe wagens, en niet voor wagens die al 5 jaar oud zijn. Wat gaan we doen als de minister morgen beslist dat alle wagens 6 wielen moeten hebben?
Vorig jaar gekeurd geweest zonder één opmerking (april 2003). Dit jaar identiek dezelfde wagen, en ze stonden der met 5 rond (om toch maar iets te vinden neem ik aan).
Nog een leuke opmerking: Dinsdag waren mijn gordels niet in orde bevonden (5-punt), nadat we vandaag hadden vastgesteld dat mijn ophanging toch niet goed was, vroeg ik toch nog: "ter mijner informatie: mijn gordels?" waarop de stationchef ze onderzocht en zei: "dat ziet er toch goed uit" (volgende keer misschien niet meer, ik verschiet van niets meer).
Ik heb nu al terug contact genomen met de mandataris die mij de attestjes had gegeven, en die gaat dinsdag contact nemen met het ministerie om via die weg dit probleem proberen op te lossen. Veel hoop heb ik er echter niet in.
Tot 21 april ga ik er toch nog van profiteren en dan: de garage in en een zeil derover zeker (tot ze hun verstand terugvinden in ieder geval)
bedankt om te luisteren (of te lezen)
een teleurgesteld persoon
|