Jarno Trulli trok als eerste aan de alarmbel, nu is het Williams testrijder Marc Gené die waarschuwt voor de te hoge snelheden van een hedendaagse F1-bolide.
"De wagens gaan steeds sneller en sneller, vooral in de hoge snelheidsbochten. Het wordt gevaarlijk omdat de wagens snel moeilijk te controleren zijn. Met de grote hoeveelheid downforce komen de banden op hun limiet. Toch denk ik dat de snelheid van de banden komt en niet van de downforce", legt Gené uit aan Autosport.
"De wagens worden fysiek zwaarder om te besturen. Kijk maar naar de ongevallen van Ralf Schumacher en Ralph Firman vorig jaar."
"Ik zeg het al een jaar en als we er niets aan gaan doen gaat er iemand zich blesseren."
Lees onze special van Joris Wouters: Moet een F1 trager?. (
http://www.f1world.be/f1-filesco.php?id=5470_0_3_0_C)
>>> Toch een punt waar gewerkt aan moet worden. Sinds Senna's dood is de veiligheid er enorm op vooruit gegaan, maar door de toenemende snelheden wordt er door verschillende rijders al aan de veiligheid getwijfeld.
Hoe lossen we het op?