niet mee eens.
Er bestaan al genoeg regels en voor zover ik weet is de F1 nog altijd hét technologische platform bij uitstek waar technologische nieuwigheden uitgetest worden. Als we alles gaan regelementeren met standaard dit en standaard dat blijft er van innoverende ontwikkelingen niets meer over. Het gaat hier om de snelheid te verminderen, maar da's nogal contradictorisch. Je neemt deel aan een serie die per definitie spitstechnologie inhoudt en waar dus de quest voor de ultimie snelheid alsmaar groter wordt. Ook al per definitie is racen gevaarlijk en vallen er slachtoffers. Dat dit in de F1 weeral 10 geleden is, spreekt alleen maar in het voordeel van de reeds bestaande maatregelen.
Please geen verdere uitholling van dit technologisch hoogstaand platvorm. Het enige wat ik me in die zin kan inbeelden is dat er aerodynamische beperkingen komen onder welke vorm dan ook. Maar geen stalen remmen, zwaartekracht voeding, handgeschkelde versnellingsbakken ed onzin meer. We gebruiken in het dagelijks leven al teveel van die ontwikkelingen om dat nu stil te leggen of terug te draaien. Voorruit moeten we in het leven, niet achteruit.
En als er kerels zijn die schrik krijgen in dit soort wagens, dat ze dan maar snel in een 'gestandaardiseerde' klasse gaan rijden. Kandidaten genoeg om hun stuur over te nemen lijkt me zo.
|