Quote:
Originally posted by airco
Ik ben het voor grote stukken met Huudo eens ..... ze moeten imho zeker niet beginnen met allerhande nieuwe regeltjes om zo de technologische evolutie terug te draaien.
Anderzijds moeten de risico's die genomen worden wel enigszins verantwoord zijn ..... Het heeft geen zin om 20 Kwieten in een wagen te steken die bereid zijn om alle risico's te nemen.
Op een bepaald ogenblik worden de risico's zo groot dat ze onmogelijk verantwoord kunnen worden onder de noemer SPORT.
Persoonlijk vind ik het veiligheidsprobleem in de F1 momenteel wat overroepen. Zoals gezegd zijn dodelijke ongevallen gelukkig al wat jaren geleden, en zelfs ongevallen met ernstige lichamelijke schade zijn te minimaliseren.
Dit in tegenstelling tot sommige andere race-series waar de risico's dikwijls vele malen groter zijn ....
|
De technologische evolutie mag zeker niet teruggedraaid worden, laat staan stilgezet worden. Dat is juist F1, constant nieuwe snufjes vinden en de FIA biedt een handig platform aan door reglementen aan te bieden met serieuze gaten in.
Ook aan de snelheid mag niet té hard geraakt worden. Het moet toch sneller blijven dan de F3000 (of F2 als je wil), anders is deze laatste geen opstapklasse meer, als het dat nog is.
Maar aan de risico's en veiligheid moet juist wel gedacht worden. Het is niet omdat het al tien jaar geleden is dat er nog dodelijke ongevallen gebeurd zijn, dat de F1 zo veilig is dat er niks meer kan gebeuren. Op zo'n momenten zal er wel eens iets misgaan. Daarom mogen ze van mijn part ingrijpen, maar dat ze dan met de andere elementen zoals de technologie rekening houden. Ik zie immers liever geen doden vallen.