Thread: F1 te snel?
View Single Post
Old 15-04-2004, 11:37
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo
Als Todt neen gezegd had tegen Schumis vraag om Ross en Rory weg te halen bij Benetton hadden ze er bij Ferrari niets van gebakken. Maar Todt was slim genoeg om ze wél binnen te halen en structuur in de Italiaanse chaos te brengen én de interne politieke spelletjes te ontmijnen. Als beide techneuten een 'slechte Ferrari' bouwen, mag Schumi nog zo veel testen als ie wil en nog zo snel zijn als ie wil, dan komt ie er niet. Kijk maar naar McLaren nu. Interne problemen, een dijk van een piloot, maar in het middenveld is het resultaat.
Stel je dan eens de vraag waarom Ferrari de laatste tijd steeds met een dijk van een wagen komt, die steeds in staat is om de titels binnen te rijven? Omdat er een piloot is (met inmiddels ongeveer 12 jaar(correct me if i'm wrong) ervaring heeft) die weet hoe hij een wagen moet ontwikkelen met een designteam. Mooi voorbeeld: hij is de enige die al zijn mecano's bij voornaam kent. De passie en interesse die hij in zijn wagen toont is ongekend ... en McLaren heeft één goede piloot, maar weeg de ervaring en kennis eens af tegen die van Schumacher? Ze hebben nog een andere piloot die zijn job ook wel kent, maar de laatste tijd niet echt een meerwaarde vormt binnen het team. Zij hebben ook de ingredienten voor een culineair hoogstandje, maar ze vormen een smakeloze brij door slechte communicatie. De ene schuift daar de fout af op de andere en er zijn op dit moment téveel problemen om te in één keer op te lossen. Echter, is 1 probleem opgelost doet het volgende zich reeds voor. Bij Ferrari wordt alles in samenspraak gedaan met de piloten, maar meestal is het piloot én gaat het over Herr Schumi. Hij heeft immers verstand & ervaring genoeg om problemen te localiseren en om mee te denken naar een oplossing. Het feit dat ze daar zo'n homogeen team vormen, dat is de sleutel naar betrouwbaarheid geweest, en uiteindelijk naar de wereldtitel. Pak 1 van de schakels Schumacher - Todt - Byrne - Brawn weg en je krijgt niet meer wat het geweest is. Just my 2 Cents

P.S.: Formule 1 interesseert me niet echt zoveel, maar dit durf ik met wel een nuchtere blik vaststellen, zonder door een rode bril te kijken.
Reply With Quote