View Single Post
  #12  
Old 17-04-2004, 15:05
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
In Daytona kan men vanaf ongeveer rij 20 het volledige circuit zien, zoals op alle ovalen in de USA trouwens. Eens men voldoende hoog zit, kijkt men over de pits en de enorme opleggers in het middenveld. In Daytona is een verrekijker wel een heel nuttig instrument.
Daytona in februari heeft inderdaad het voordeel dat de "winterblues" even vergeten wordt. Tweede grote voordeel is, dat U in 9 dagen 5 wedstrijden op DIS (Daytona International Speedway) kunt volgen, wat op geen enkel ander ovaal kan. Verder zijn er nog diverse andere kleine circuits (van 500m tot 800m lang) in de buurt, waar er tijdens Speedweeks alle dagen wordt gereden. U kunt er gerust heen, zonder tickets op voorhand te hebben. Die kunt U ter plaatse nog kopen. Alleen voor de 500 wordt het iets moeilijker (dit betekent: zult U boven de list price moeten betalen op de zwarte markt).
Persoonlijk denk ik dat Talladega als superspeedway beter is dan Daytona (veel breder zodat ze continu met 3 rijen naast elkaar kunnen rijden). Daytona is in de tri-ovaal slechts 15m breed; ter vergelijking: Warneton is minimaal 15m en maximaal 18m breed.
Racen op een superspeedway is totaal anders dan op een kleinere ovaal zoals Bristol of Richmond. Het is fysiek op een superspeedway veer relaxer, maar psychisch door de hoge snelheden veel zwaarder. Op een superspeedway speelt de taktiek en de drafting een overwegende rol. Iedereen moet zijn eigen keuze maken; persoonlijk vonden wij Richmond weinig spannend en verkiezen wij Daytona.
U vindt enige randinformatie over onze Daytona trip, dit jaar in februari, op www.camso.com - nederlandse vlag - nieuws en dan verschillende berichten teruggaan - titel "enkele losse berichten betreffende de races in Daytona 18.02.2004
Reply With Quote