Iedereen die de race gezien heeft, heeft kunnen vaststellen dat:
- Albers vanuit 3de positie op het einde van het rechte stuk, al slipstreamend - dat was nog eens een leuk close treintje met 3 - wild uitkwam, dwars ging, recupereerde en zowel Pfaffet als Ekström ee flinke neus zette. Albers naar de 1ste plaats.
- Pfaffet bij datzelfde manoeuvre zich verslikte, hard in de ankers ging, wielen dusdanig blokkeerde, dat ie een extra stop moest doen voor vers rubber.
- Alesi na lang aandringen, Frentzen mooi opzij zette.
- de startgrid positie van supergroot belang is. Bernd Schneider zat heel de race zo'n beetje gevangen.
- De drie merken nog nooit zo dicht op elkaar zaten als vandaag
- dat ook kleppers als Biela en Pirro, zich nog wat moeten aanpassen. 0.3 sec. te traag is te veel in de DTM van vandaag. Zo close is het.
- Albers het op het einde moeilijk kreeg met Ekström, waren de zijn banden erdoor?, bij momenten naar alle kanten schoof, maar zich op het bochtige gedeelte in sector 3, telkens breed genoeg kon maken om Ekström er niet door te laten. In Sector 1 nam ie dan weer 0,1s en hield zo Ekström keurig achter zich.
En verder nog:
- ZDF levert zeer mooie pitstop beelden - camera's zowat op alles en nog wat gemonteerd: luchtdrukpistolen (mooie chroom velgen bij Opel

) tankmonden enz. Levert mooie beelden op
- Datzelfde ZDF een paar keer naar een pitstop ging van achterliggers terwijl er vooraan interessante dingen gebeurde.
Maar goed, niet gezeurd! Ondanks dat ik wegens een zware verkoudheid de Wallonie heb moeten laten schieten, toch nog een leuke namiddag achter de buis gezeten.