Gelden dan voor Kronos en/of Bruno Thiry andere regels dan voor andere piloten? Eerst was er het incident met de weging waarbij werd vastgesteld dat de Kronos wagen maar liefst 70 kg. lichter was dan het minimumgewicht. Dit incident werd met een procedure onder de mat geveegd. Maar toen bij de technische controle na de rally bleek dat de zegels ontbraken op het extra gewicht ging men wat mij betreft terecht over tot de diskwalificatie van Bruno. Voor dat gebeurde kon men de agitatie bij oa Marc Duez z'n gezicht aflezen en in eerste instantie wou hij niet op het podium naast Bruno staan.
Ik ben een supporter van de rally in het algemeen maar wat het afgelopen weekend in Namen gebeurde bij Kronos en Bruno Thiry vind ik een anti-reclame voor de sport en een Europees kampioen onwaardig. Men tekende nu ook weer beroep aan tegen de diskwalificatie en ze proberen er nu weer onderuit te komen door alle mogelijke procedurekwesties af te lopen. Foei Kronos, Citroën en Bruno Thiry! Moest ik in jullie schoenen staan blijf ik dit jaar weg op alle Belgische rally's want jullie zullen met de vinger worden gewezen!
|