Dat de Dakar zeker niet minder zwaar zal zijn bewijzen ook deze woorden van Patrick Zaniroli, sportdirecteur: "Het wordt iets minder zwaar wat het aantal kilometer betreft, maar de moeilijke stroken zullen elkaar sneller opvolgen. Geen snelwegen van zand, maar veel duinenwerk in de "ergs". De rij-techniek en de navigatie worden zeer belangrijk."
Verder nog dit:
- Vanaf de Dakar 2005 zal de automatische regelaar voor de bandenspanning verbannen worden. Wat wil zeggen dat de kloof tussen de top en de amateurs weer een beetje kleiner word.
- De Duitse Ellen Lohr gaat debuteren in de Dakar. Ze is een ex DTM pilote, en volg in de voetsporen van Jutta Kleinschmidt en Andrea Mayer.
- Bruno Saby blijft bij VW, hij heeft een contract gekregen tot na de volgende Dakar. De VW Touareg diesel piloten zijn dan: Saby en Kleinschmidt.
Bovendien is VW al volop aan het testen (in Frankrijk, en zelfs in Marokko!), ze gaan ook nog enkele Bayas rijden om zich goed voor te bereiden op de dakar zelf.
Volgens mij gaan we dan in de komende Dakar eindelijk goede prestaties zien van VW.
|