Quote:
Originally posted by Vertigo Streiff
hoe hebt ge dat gedaan
fotoshop ???
want zo is dat schoner
|
Met Photoshop (of aanverwant programma), zeker weten

Tegenwoordig kan je met die programma's aardig wat trukjes toepassen. Wat je echter NOOIT kan is van een mislukte foto een goede maken (ik weet waarover ik spreek

)
Maar wat hier gedaan is, is vrij basic : auto uitknippen, achtergrond een beetje transversale "movement" geven, wielen uitknippen, radiale "movement" geven en terug in de banden plakken, en dan de ganse wagen op je bewerkte achtergrond plakken. In 5 minuten gepiept
Nu, als je zoals ik elk weekend een 600-tal foto's neemt is het toch best dat je de techniek van de langere sluitertijd goed onder de knie hebt, want zo'n foto bewerken kan leuk zijn voor 1 of 2 exemplaren, maar 600 keer dat trukje uitvoeren is ook een beetje teveel van het goede
Wat de sluitertijd zelf betreft : mijn ervaring is dat de "snelheids-foto's" beter lukken als er niet teveel zon is, omdat er minder licht is moet de sluitertijd sowieso al groter zijn en blijkbaar werkt de autofocus dan ook beter. In elk geval ligt het percentage mislukte foto's bij mij altijd hoger als er veel zon was. En dan spreek ik niet over "tegen de zon in genomen" foto's eh. Maar minder weerkaatsing van de zon levert betere plaatjes op, de kleuren zijn dan ook beter verdeeld en komen beter uit.