View Single Post
  #23  
Old 01-06-2015, 23:40
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik ga trachten wat tegengas te geven tegen al die vierwielers: ik ga een BMW moto bouwen. Hiervoor heb ik twee 1/12 bouwdozen aangeschaft, want de kits die ik nog liggen had zijn op schaal 1/6 en dat is eigenlijk te groot voor mijn vitrinekast.

Deze kits ga ik dus proberen te bouwen:





Ik ga beginnen met de R100S, en als er dan nog genoeg tijd overblijft vóór de deadline verstreken is begin ik aan de R100RS.
Guy, goed uitkijken als je ze allebei maakt. Je kan beter een dubbelbuild doen. Ik heb die dozen ook (de Imai R100S, de Matchbox R100RS en de Aoshima R100RT). Er zit nogal wat verschil in de afmetingen van blok en cylinders tussen de verschillende merken. Raar genoeg zijn de kaders nagenoeg even groot, en dat hoort ook zo. Ook zijn er onderdelen die bij de ene wel en de andere niet meegeleverd worden, zoals bijvoorbeeld de oliekoeler en de batterijhouder ...

Allemaal geen drama als je de modellen achteraf niet samen gaat showen, want dan durft het wel eens op te vallen dat er wat niet klopt.
Als je ze samen bouwt heb je de kans om de onderdelen goed met elkaar te vergelijken en eventueel wat aan te passen.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote