View Single Post
  #4  
Old 21-11-2012, 15:27
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
He, die heb ik ook liggen, maar dan wel voor 10 euro in de uitverkoop

Ik ben het eens met VSB dat buiten foto's maken veel mooier licht geeft (het liefst op een onbewolkte dag in de natuurlijke schaduw (nooit in de volle zon en ook niet onder een gekleurde parasol...).

Zorg in ieder geval dat je je camera in AV stand zet en zet de waarde dan zo hoog mogelijk. De sluitertijd zal wel heel lang kunnen worden, ,maar met een statief is dat geen probleem. Het liefst dan wel met de zelfontspanner werken (of met een afstandsbediening). Door deze waarde zo hoog mogelijk te zetten zal het hele model scherp op de foto komen en niet alleen het stukje waarop je scherp hebt gesteld.

Zelf zet ik de witbalans ook nog goed met een zogenaamde "grijskaart" (zeker met niet-natuurlijk licht interessant).

Het scherpstellen doe ik op dat deel van het model dat het dichtst bij de cameralens staat. Als dat niet lukt vergroot ik de afstand tussen camera en model totdat het wel lukt.

Mocht ik nog meer dingen bedenken dan zal ik ze later nog wel toevoegen. Neem anders je camera+statief mee naar de meeting van januari, kunnen we dan even kijken.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote