View Single Post
  #1  
Old 19-10-2015, 15:04
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
2cv raceeend met BMW-boxermotor - 1/24

Een vreemde "eend" in de bijt,zo zou je deze kunnen noemen. Op het eerste gezicht heeft een Citroën 2 pk weinig te maken met BMW, maar in dit geval dus wel. Ik zou me willen wagen aan een race-versie van ons waggelend geitje,maar dan wel met een BMW-boxermotor van een motorfiets. Deze krachtbron wordt veelvuldig gebruikt tijdens oa. de jaarlijkse 24u race op Spa-Francorchamps. Als voorbeeld zou ik deze willen nemen:



Een wagen van het Leuvense CQS-racing team, maar hier zit nog geen BMW motor in,dus een beetje artistieke vrijheid is hier wel van toepassing. Het is de bedoeling dat ik redelijk wat scratchbuild ga moeten ondernemen, evenals wat resincasting en metaalbewerking. Ik ga wat experimenteren met van alles en nog wat, dus weet nog helemaal niet hoe het resultaat er gaat uitzien, laat staan of het daadwerkelijk op iets gaat lijken,best spannend.

De motor heb ik uit een 1/24 diecast motorfiets gehaald,en ga ik afgieten in resin,om beter te kunnen bewerken.



En de eerste verbouwingswerken zijn al begonnen,nl. de motorkap .







Nog enkele laagjes plamuur opbrengen, grondverf en dan kan ook deze afgegoten worden....
Attached Images
File Type: jpg raceeend 6.jpg (233.8 KB, 3004 views)
File Type: jpg raceeend 1.jpg (163.2 KB, 2682 views)
File Type: jpg raceeend 3.jpg (149.3 KB, 2732 views)
File Type: jpg raceeend 2.jpg (159.6 KB, 2724 views)
File Type: jpg raceeend 4.jpg (121.4 KB, 2701 views)

Last edited by Starmodel; 19-10-2015 at 15:25.
Reply With Quote