View Single Post
  #1  
Old 28-02-2004, 00:24
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Huidig project - Subaru Impreza 2002 WRC 'Tour de Corse'

First off: Met dank aan Sennake voor het gebruik van de fotocamera en ditto studio. Anders kon ik deze foto's niet tonen natuurlijk.

Ben in de kerstvakantie aan deze kit begonnen en bouw de Subaru als verjaardagsgeschenk voor mijn 'schoon'zus. Tot dus ver lijkt het of er nog niet zo heel veel vordering is, maar dat is omdat ik aan zowat alle dingen tegelijk aan het werken ben. Deels omdat ik met CF-decals van Scale Motorsport aan het werken ben. Het is de eerste keer dat ik deze gebruik en omdat ze zooo dun zijn, heb ik even mijn werkwijze moeten aanpassen. 't was dus een beetje 'trial and error' en terwijl die stukken lagen te drogen ben ik onverdroten aan andere dingen begonnen. Kit moet klaar zijn midden April, dus het kan nog spannend worden.

Chassis

De onderkant is eindelijk helemaal klaar. Alleen de beschermingsplaten moeten er nog op. Andere reden waarom het zo door elkaar is, is het fameus probleem dat ik met het chassis gehad heb. Het zat over de lengte geplooid. Daarmee wil ik zeggen: toen de onderkant volledig klaar was, merkte ik dat het linkerachterwiel 0.5 cm van de grond stond. Ik denk hey, verkeerd gemonteerd..., tot ik eens goed keek en zag dat de plaat 'banaan' was. Alles er terug af , 'k heb gebibberd, een uur in en uit heet water om te pogen het terug recht te plooien, en 't is redelijk gelukt. Nu nog 0,5mm, maar dat kan ik met de voorpoot nog opvangen. En dat voor Tamiya zal wel een exemplarisch geval zijn denk ik.



Op de middentunnel heb ik het hittewerend materiaal probren te weergeven door gebruikt te maken van papier dat aan de binnenkant van een pakje sigaretten zit (hardbox 20 ciggi's )





De uitlaat heb ik een beetje verder uitgeboord. Het originele exemplaar uit de kit was gewoon veel te dik. Tevens heb ik de knalpot iets hoger gehangen dan voorzien. Tamiya geeft aan dat deze volledige onder de bumper uitkomt. Dit is niet zo. In de bumper zit er een uitsparing in de bumper. Ook de bumper is hierop aangepast.



De remschijven hebben de gewone standaard behandeling gehad. Kwa kleuren heb ik de instructies gevolgd. Als alles dan droog is, krijgt het geheel een X-19 smoke laagje waardoor de details eruit gelicht worden. Dan dry-brush ik alles nog eens op met zilver, voor 't effect aan de randen.


Last edited by Guido; 18-04-2004 at 21:05.
Reply With Quote