View Single Post
  #11  
Old 30-11-2012, 23:17
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Volgens mij zit het probleem zelfs dieper. Tracht maar eens in jouw onmiddellijke omgeving jonge mensen te motiveren om aan modelbouw te doen. En dan bedoel ik niet zo eens één keer proberen om te zien wat dat geeft, maar werkelijk modelbouw te doen als nr 1 hobby. Zo'n mensen vind je nagenoeg niet meer. Ik weet waarover ik spreek, want mijn 2 zonen hebben alle kansen gehad om het virus bij mij op te pikken, maar toch is het bij zo'n enkele poging gebleven. ..................
Hetzelfde hier, Jr heeft min of meer afgehaakt, de interesse is er nog wel, maar minimaal. 18, dan dienen er zich meer en meer ontspanningsmogelijkheden aan, dan alleen maar modelbouwen, play-station, pc, uitgaan, .....

Ik weet hoe ikzelf was rond die leeftijd, uitgaan, pinten drinken, achter de ..., nu ja ik ga niet alle details weergeven. Om dan enkele jaren later de hobby terug op te nemen. Nu, vroeger, ten tijde van Broux, Christiaansen, ... kostte een gemiddeld bouwdoosje, zeg maar Tamiya op 1/24 zo'n 275 à 300 belgische franken. Terwijl men nu met prijzen van om en bij de 60 euro en meer zitten, reken maar uit.
En de huidige prijzen zijn voor de jeugd dan ook een serieuze investering geworden om met deze mooie hobby te beginnen. Dat, en het hele multimedia-gedoe zijn volgens mij toch één van de oorzaken waarom de jeugd deze hobby links laat liggen. Spijtig, maar het is zo.
Ook het leven van tegenwoordig, stressen tegen de sterren op, speelt mee een rol, men heeft geen geduld meer, alles moet rap en snel gaan.

Nu is het voor mij zaaks om mezelf terug aan die hobbytafel te krijgen, want het is verdomd lang geleden dat ik nog iets deftigs in mekaar geknutseld heb.

Nu, de discusie gaat over modelbouwwinkels, zelf koop ik mijn kits zoveel mogelijk bij handelaars, hetzij op beurzen, hetzij in de winkels zelf. Soms komt er al eens eentje via internet, maar dan laat ik het eerder meebestellen door iemand die ervaring heeft met het kopen op het wereldwijde web. Mij benodigdheden koop ik wel bij de handelaars, gewoon omdat er toch eentje in de buurt ligt in Hasselt, of op beurzen.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 30-11-2012 at 23:25.
Reply With Quote