View Single Post
  #6  
Old 14-03-2021, 16:49
Wanneke Wanneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2013
Location: Tremelo
Posts: 278
Verder met de decals dan.
Deze namen alles bij elkaar toch een goede 2 weken in beslag. Grotendeels door moeilijke vormen en enkele mislukkingen.
Begonnen werd er met de grote oranje decals op de sidepods. Deze moeten op verschillende plaatsen gebogen worden, maar de decals zelf zijn gewoon vlak. Met goed wat sol en een haardroger kwam dit redelijk goed. Alleen links achteraan kwam er een grote scheur in de decal, maar met enkele restjes van decals die ik niet ging gebruiken, werd dit opgelost.

Name:  IMG_9455.jpg
Views: 1774
Size:  139.3 KB

Name:  IMG_9463.jpg
Views: 1743
Size:  151.4 KB

In zijn geheel zag de McLaren er vervolgens zo uit:

Name:  IMG_9869.jpg
Views: 1809
Size:  136.3 KB

Ook de nosecone werd voorzien van zijn decals. Ook hier kwam er een hoop sol aan te pas, voornamelijk om de ronde decal vooraan goed te krijgen.

Name:  IMG_9866.jpg
Views: 1749
Size:  132.1 KB

De vleugelelementen zorgden echter voor problemen. Om geen kleurverschil te hebben, wou ik ook hier decals gebruiken. Hoewel ik hier niet echt positief tegen stond, kwamen deze allemaal heel goed te liggen. Maar dan... De ochtend nadien zag ik dat de decals op verschillende plaatsen waren los gekomen of luchtbellen hadden.

Name:  76B0D3EB-4B84-45B3-9B5C-6B71721949E3.JPG
Views: 1679
Size:  130.6 KB

In een poging om de meubelen nog te redden, heb ik voor het werk nog alles opnieuw geseald met sol en de haardroger. Alles leek terug goed te liggen, maar s'avonds was het opnieuw van dat. In de remolie dan maar en spuiten.
__________________
mvg,
Wannes
Reply With Quote