Thread: ivm chiptuning
View Single Post
  #1  
Old 10-08-2005, 14:03
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
ivm chiptuning

Quote:
Originally Posted by dingske
Ik heb een BMW 320D (model 2000) die destijds is gechiptuned door ... . Recent hebben ze mijn luchtdebietregelaar moeten vervangen maar konden hem niet programmeren. Ze zeiden dat de computerdoos ook moest vervangen worden, omdat ze de computer niet konden aanspreken.

Ik heb gehoord dat het herprogrammeren van de wagen problemen kan geven als deze gechiptuned is. Maar is het werkelijk nodig dat ik de computerdoos laat vervangen? Is er niks dat gedaan zou kunnen worden waardoor die programmering toch terug zou gaan (gesteld dan dat de doos niet kapot is, maar enkel door de chiptuning niet kan geprogrammeerd worden).

Blijkbaar (beweert ...) ligt dat aan het feit dat ze diene flash beveiligen. Mijne computer zou dus helemaal niet kapot zijn. Ik kan hem laten resetten (origineel) bij ..., laten programmeren bij BMW dan, en daarna gratis terug laten tunen.

Lijkt dat u allemaal plausibel? Het feit is dat ik vrijdag al een afspraak had bij BMW voor een nieuwe computer, maar dat ik liever eerst dit probeer want die computer kost direct 800 euro. Als ik dat zo opgelost krijg, des te beter
Is mij in PM gevraagd op een ander forum, weet iemand daar iets van?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote