View Single Post
  #2  
Old 18-02-2007, 23:17
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Mijn ritverslagje:

Op tijd opgestaan, broodjes gesmeerd, en auto in om zoals afgesproken met Bjorn om ter plaatse te zijn om 9.30u. Omdat ik niet wist hoelang ik erover zou rijden, maar het voetje wat verder ingeduimd. Resultaat: zeker geflitst op de antwerpse ring door onze middenberm vrienden, en misschien ook nog wel in Waasmunster. Ik was dus op tijd in Deerlijk, en de deelnemers begonnen al te arriveren. Bjorn kwam na een kwartiertje ook, en mijn piloot JM Ryon arriveerde pas om 10.15u.
De wedstrijd zelf dan. We mochten starten met de Saab en dat ging eigenlijk best wel goed. Tot we aan de zelfstempel kwamen. Doordat er iemand achter ons reed, was ik te snel en vergat de drie vorige letters over te schrijven van mijn kladblad. Nadien heb ik ook nog ergens de piloot een minuutje te vroeg binnen gestuurd op een tijdkontrole. Resultaat: 52e na deel 1 met 92 strafpunten. We besloten dan maar om verder voor het plezier te rijden, omdat we beseften dat een goed resultaat echt niet meer mogelijk was! De tripmaster gaf van bij de start al probs en die werden enkel maar erger, dus werd snel besloten dat die uit mocht voor de rest van de rit. Dus verder rijden, ons goed amuseren, en proberen er nog wat van te genieten.
Het tweede deel lukte eigenlijk best wel goed. We reden eigenlijk op goed geluk de tijdskontroles binnen, en gebruikten daarvoor de volgende taktiek: de vorige is een minuut eerder gestart als ons, dus moeten wij bij de tijdskontrole na zijn binnenrijden daar nog een minuutje wachten . Onderweg kwam er nog een onderdeel van de uitlaat los, waardoor die ineens een sportgeluid produceerde. De vriendelijke man van VTB-VAB kwam ons heel vriendelijk en beleefd assisteren bij het kontroleren ervan aan de tweede stop, en verzekerde ons dat we verder konden rijden, als we voorzichtig waren! Omdat we eigenlijk niet echt meer op de tijd gelet hadden, en we ook eens mis gereden waren, hebben we in dit deel straftijd gekregen wegens te laat inklokken.
Deel drie dan maar: Dat ging eigenlijk best goed, ondanks dat we ergens een letter gemist hebben, ik op een bepaald moment misselijk werd en we even moesten pauzeren, en we even serieus de boer op gingen doordat ik begon met een verkeerde kaart te lezen . Onder tussen waren we in gevecht voor de laatste positie op de weg. Dat gaf natuurlijk ook weer de nodige spanning in de rit . Van tijd trokken we ons ondertussen totaal niets meer aan, met als resultaat dat we daar natuurlijk een pak strafpunten mee verzamelden, en ook enkele plaatsen door verloren.
Ons besluit: 39e algemeen en 15e tourtimer. Had dus beter gekunnen, maar door onze pechdag over de hele lijn, zijn we niet ontevreden. De rit zelf vond ik persoonlijk wat te makkelijk, er hadden best wat meer valletjes in mogen zitten. Maar toch een welgemeende Dank U naar de organisatie om ons weer een dagje autosport-plezier te bezorgen!
Reply With Quote