View Single Post
  #74  
Old 02-05-2004, 13:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by BMW E46 V8
Ik heb een klein vraagje. vb. Als je een witte auto maakt en je wil de lijnen rond de deur zwart late uitkomen zoals in het echt. Hoe kan ik dat doen ?
Hiervoor bestaan meerdere mogelijkheden, afhankelijk van hoe handig je bent.

Ikzelf heb tot op heden 2 methodes gebruikt. Vroeger tekende ik gewoon alle naden in met een Rotring tekenpen (met Chinese inkt dus). Voordeel : als je mist kan je nog vrij gemakkelijk fouten wegvegen met water, de inkt is pas watervast als ze echt droog is. Nadeel : het zwart is nogal té zwart zodat het resultaat er onnatuurlijk uitziet. En vooral : je pen krijgt het zwaar te verduren zodat je regelmatig nieuwe koppen moet kopen.

Tegenwoordig vul ik de naden met een dun penseeltje, met zwarte verf, eventueel gebleekt met wat kleur van de carosserie. Voor wit maak ik de naden dus donkergrijs. Voorwaarde is dat de lak van je model absoluut droog is zodat het wegvegen van overtollige verf met White Spirit e.d. niet tot gevolg heeft dat ook je lak weggevaagd wordt.

Er zijn nog andere mogelijkheden, bv het gebruik van een "architectenpen" die in tegenstelling tot de tekenpen met verf werkt i.p.v. Chinese inkt en die niet zo sletig is. Maar ik moet het zelf nog proberen, Huudo kan daar misschien meer over vertellen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 02-05-2004 at 13:32.
Reply With Quote