View Single Post
  #8  
Old 24-08-2004, 23:15
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Ottooke
Ik vind het maar niets. De Ferrari's van tegenwoordig zitten vol met elektronische snufjes en zijn naar mijn mening te luxueus afgewerkt. De diffuser achteraan vind ik gewoon lelijk, de voorkant gaat nog wel qua styling. Misschien ligt het aan mij, maar ik ben blijven steken toen de F40 uitkwam in 1987. Pure kracht zonder luxe. Niettemin mogen ze mij altijd een Ferrari (of een ritje als co-piloot) cadeau doen
Je bent wat blijven steken toen het niet meer op Enzo's manier gebeurde.
Zaken zoals die diffuser, f1-transmissie en schakelen aan stuur, veel luxe.. zijn zaken die hij niet persé wilde. Bij hem moest het gewoon kracht uitstralen, maar met 'enige' klasse, zonder de nodige overbodige luxe.
Maar ook bij andere constructeurs zie je nu modellen die nooit de productie gehaald zouden hebben, als de stichter nog leefde.
Nu kan je dan ook de vraag stellen in welke mate elke mid-engine van Ferrari wel een Ferrari is, omdat Enzo enkel dankzij Dino die gemaakt heeft, maar het zelf eigenlijk niet wilde.

Desondanks, vind ik die F430 best geslaagd, in tegenstelling tot de F600, opvolger van de F575, die ze nu aan t testen zijn. Die lijkt meer op ne 612 dan op wat anders.

Die F430 is echt een mix tussen ne 360, 575 en ne Enzo. Ze hebben ne 360 gepakt, dan de luchtinlaten wat veranderd, de motorkap van ne 575 gepakt en de rest van de achterkant is van de Enzo. Die diffuser staat daar niet zo slecht.
Reply With Quote