View Single Post
  #1  
Old 24-07-2006, 09:43
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Tips voor aspirant autoverkoper?

Dag mede-paddockers,

Na een lange periode nadenken heb ik vorige week een besluit genomen: Ik zou graag met passie voor auto's willen combineren met mijn beroep en ik zou graag mijn kansen willen wagen in de autoverkoop.

Momenteel ben ik werkzaam in de zaak van mijn ouders, een fotowinkel toegespitst op ontwikkeling van foto's en de verkoop van apparatuur zoals digitale (en analoge) foto- en videocamera's. Dit werk bevalt me en (al zeg ik het zelf) ik ben er ook nog vrij goed in, maar ik ben eigenlijk uitgekeken op fototoestellen. Aangezien ik mijn hele leven al gepassioneerd ben door auto's denk ik dat het verkopen van wagens "my cup of tea" is. (Voor alle duidelijkheid, ik besef dat op geen enkele job elke dag een feest is!)

Aangezien op dit forum toch verschillende mensen rondzwermen die in de autosector werkzaam zijn had ik graag eens wat tips gevraagd. Zo vroeg ik me af of een diploma automechanica gewenst is en of mijn ervaring in de verkoop al dan niet een troef(je) is. Ik ben gewend om met klanten en leveranciers om te gaan (zowel telefonisch als persoonlijk) en ik moet nu ook al regelmatig technische begrippen verklaren tijdens een verkoop.

Alle tips zijn welkom! Ik hoop dat ik jullie in de toekomst kan meedelen dat deze plannen uitkomen!

Alvast dank!
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote