View Single Post
  #6  
Old 13-03-2008, 14:29
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Nu goed, ik trek het mij voorlopig niet te zeer aan, mijn collectie is immers "redelijk compleet" én ik kan normaal gezien nog tot aan mijn pensioen verder.
Ik ook. Op voorwaarde dat er nog genoeg enamels gaan zijn tot aan mijn pensioen dan. Maar ik heb gisteren bij Verschooten vernomen dat het "gerucht" over de Tamiya enamels wel klopt, dus die komen Europa niet meer in. Rechtstreeks in Japan bestellen zou je kunnen proberen, maar o wee als je gepakt wordt aan de douane natuurlijk. Het probleem zit hem niet in de enamels zelf, maar in een aantal produkten die in de verf zitten en die in Europa niet meer toegelaten zijn (zoals bv lood). Tamiya is niet van plan om hun samenstelling te wijzigen teneinde verder te kunnen enamels verkopen in Europa. Testor's blijkbaar wel, alhoewel dit de kostprijs van de verfpotjes met een factor 2 vermenigvuldigt. Ook Revell mag blijkbaar gewoon verder enamels verkopen, wat volgens mij betekent dat de verboden producten nu al niet meer in de verf zitten. Of anders worden Europese producten minder scherp in het oog gehouden dan niet-Europese, dat is ook mogelijk.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote