View Single Post
  #1  
Old 12-08-2018, 17:57
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Bezoekje aan Zolder tijdens 24 uren van Zolder 2018...

Ofwel heb ik in de voorbije jaren iets gemist, ofwel is de interesse in Belcar en Belgische autosport in het algemeen compleet geminderd.
Vroeger was De Paddock the place to be voor nieuws, foto's rond de Belcar races en alles wat er op Spa & Zolder te doen was.
Door verschillende redenen ben ik de voorbije jaren zelf niet meer op de circuits geweest. Afgelopen donderdag was ik op Zolder en ik verbaasde me toch wel over het soort wagens en de grootte van de startvelden in de verschillende supportraces.

Als ik het vergelijk met jaren zoals 2005/2006 dan kan ik alleen maar vaststellen dat ik de hoogdagen van de autosport in België nog heb mogen meemaken. 3 CR5's, Marcos LM600, Biturbo dikke Porsches, Ultima, Vertigo, Vipers, ....
Als je dat vergelijkt met de standaard Porsche 911/ BMW M3 van tegenwoordig.
Het is duidelijk dat sinds de crisisjaren het aantal deelnemers en concept van de races wat is afgenomen. Eerst trok men de GT3/GT4 kaart, maar al die exoten rijden inmiddels ook al niet meer rond merk ik.
Bizar ook dat er blijkbaar al even open proto's mogen meerijden in de Belcar. Ik kan me niet meer herinneren dat dit vroeger ook al het geval was?

In ieder geval deed het deugd nog eens echte racewagens aan de slag te zien op het mooie circuit van Zolder. Wel jammer dat er veel hoge draad, en gebouwen zijn bijgeplaatst die het voor de toeschouwer/fotograaf erg moeilijk maken om nog mooie plaatjes te schieten.

Wat is het idee van de andere forumleden hierover?
Reply With Quote