View Single Post
  #14  
Old 14-01-2008, 01:38
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Deze avond was ik gestart met het uitbouwen van de "Van". De verbredingen werden erop gezet en alles werd gepast. Maar toen zat ik effe vast. Het interieur moet er immers in komen door de zijkanten wat naar buiten te duwen zoals ook bij een Stratos... Dus nu vroeg ik me af of al die extra onderdelen niet zounden afbreken als er geplooid werd... Gevolg was dat ik alles even opzij gelegd heb.

Om dan meteen met de motor en het chassis te beginnen. In plaats van de gewone weg van alles schilderen en dan te lijmen, ben ik eens op de militaire weg gegaan: eerst plakken dan painten... Voor de motor en chassis is dat geen probleem aangezien alles in dezelfde kleur moet en de motor zul je gewoon niet meer zien. Dus daar gaat wat minder tijd inzitten. Wel jammer want al bij al is het een goed gedetailleerd ding bestaande uit maar liefst 22 onderdelen:





Mijn avond was al goed gevuld want er was wel schuurwerk en dryfitten aan. De motor zal "dark grey" worden en geweatherd met de Tamiyasetjes.

Het chassis werd ook al deels gemonteerd. Ook hier komt alles in 1 kleur: mat zwart. Dus ook hier eerst monteren en dan spuiten en weatheren...

Het ging nog vlotter dan ik dacht. Toch zit er heel wat flash, vervelende gietnaden en sinkmarks op. Bepaalde onderdelen op het chassis ga ik toch aanpakken ondanks dat je dit achteraf niet meer ziet...



Het probleem van de body en de verbredingen laat ik even rusten. Ik heb al enkele ideeën en het leek me dat de meeste onderdelen heel goed aansloten tegen de kas. We zien nog wel...

Hieronder even aantonen dat het uitkrassen van de body wel nut had. zeker bij de achterdeuren. Op foto 1 is nog niks gedaan, op foto 2 enkel de linkerkant en op foto 3 is alles uitgekrast.







Daarmee is het weekend weer ten einde. Hopelijk kan ik deze week wat tijd vinden om verder te doen want Bissegem nadert nu toch wel...

Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote