View Single Post
  #1  
Old 11-02-2008, 20:02
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Mitsubishi Evo IX - RDO 2008 - van Iersel/Bos - Fujimi - 1/24

Na het afbouwen van de Subaru is er weer wat ruimte op het bureau vrijgekomen voor een nieuw model... Ik wilde eigenlijk een start maken met de 2 Focussen, maar ben toch begonnen met een Evo IX. Het is een 1/24 Fujimi kit, en wel deze:


Deze kit zal dus omgebouwd worden naar een Groep N rallywagen zoals die vorig jaar in het RDO (Rally Dutch Open) reed. Hij zal de kleuren van het Vitron rallyteam krijgen, de exacte rally weet ik nog niet. Maar hij zal er ongeveer zo uit komen te zien:


Om er een rally-auto van te maken moeten er een aantal dingen gebeuren.
  • De belangrijkste daarvan is waarschijnlijk de rolkooi.... die zit uiteraard niet in de kit. Gelukkig heb ik de hand weten te leggen op de homologatie-papieren van de rolkooi in deze auto (een zgn. vd Heuvel-kooi). Het nabouwen zou dus goed moeten komen Uiteraard zal het gehele interieur ook onderhanden genomen worden.
  • Verder heeft de rally-uitvoering een luchthapper op het dak. Hiervoor gebruik ik een resin kopie van de luchthapper die bij de Lancer WRC Transkit van Studio27 zit, deze is vrijwel identiek (Patrick bedankt! ).
  • Een ander punt waren de velgen: het lukte me niet om de 12 spaaks te vinden tot de laatste meeting van vorig jaar Daar vond ik een setje velgen van Fujimi (type NT-03) die bijna waren wat ik zocht. Maar het extra randje wat erin zit is er snel uitgezaagd en daarme heb ik de gewenste velgen.
  • De ophanging zal waarschijnlijk ook aangepast moeten worden om de nieuwe velgen op de goede hoogte onder de auto te krijgen (laagte is misschien een betere omschrijving in deze ).
  • En niet te vergeten; het dashboard... in de kit zit een RHD-dashboard, terwijl ik een LHD wil hebben... dat wordt dus weer ombouwen van het dashboard en het "omdraaien" van de ruitenwissers

Er zijn vast meer dingen die nog aangepast moeten worden, maar bovenstaande punten zijn wel de meest prominente. Maar goed, de voortgang dan. Ik ben al een weekje bezig geweest en het grootste gedeelte van het interieur is weg en het achterste gedeelte van de rolkooi is bijna af. Er moet nog veel gebeuren, maar het geeft een idee wat het gaat worden. De kooi is gemaakt van 2mm plastic buisjes.


En met zijkanten en dashboard:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_8280.JPG
Views:	2541
Size:	138.4 KB
ID:	10897   Click image for larger version

Name:	IMG_8284.JPG
Views:	2504
Size:	115.2 KB
ID:	10898   Click image for larger version

Name:	05_almere_sprint_69.jpg
Views:	4797
Size:	127.8 KB
ID:	10899   Click image for larger version

Name:	image028.jpg
Views:	2906
Size:	128.1 KB
ID:	10901  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 24-05-2009 at 18:50.
Reply With Quote