View Single Post
  #18  
Old 04-06-2010, 19:27
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Daar ik van de week verder ga met de kofferklep, nog eens even nalezen hier of alle updates er zijn, en wat blijkt, ben der ene belangrijke vergeten.
De bevestiging van de deur is al heel even klaar, dus hier komt ie verdeeld over 2 posts. (teveel foto's )
De bedoeling van mij is een presentabel realistisch geheel in elkaar te steken om de deur in open stand te presenteren, zonder rekening te houden met de pasbaarheid in gesloten stand, daar de deur toch open blijft staan.
Dus moeten aanwezig zijn:
Twee scharnieren en een stang ertussen die de deur in 2 standen vasthoud bij het openen. Dus dit moet visueel nagebootst worden.
De materialen die ik heb gebruikt voor de scharnieren:

De gordelhouders in het rode kader werden op maat geknipt, geplooid en per twee aan elkaar gelijmd met de plooi naar buiten en op zijn plaats aangebracht in de opening:

De haken te zien op de eerste foto werden geplooid van een kopspeld en zijn dan ook heel stevig. Deze werden aangebracht op de deur met secondelijm, maar dat hield niet. Dus een bolletje secondelijm met bloem erover en dan zit het wel goed vast.

En dan is de deur heel simpel te monteren in de opening en oogt het voor mij realistisch genoeg.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	100_6862.jpg
Views:	1482
Size:	82.7 KB
ID:	18180   Click image for larger version

Name:	100_6863.jpg
Views:	1375
Size:	61.5 KB
ID:	18181   Click image for larger version

Name:	100_6864.jpg
Views:	1484
Size:	58.6 KB
ID:	18182   Click image for larger version

Name:	100_6865.jpg
Views:	1387
Size:	64.4 KB
ID:	18183  
__________________
Reply With Quote