View Single Post
  #49  
Old 24-03-2006, 20:30
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Voor wagen 60 is het volledig om zeep ...

Na het volgen van een cursus auto-elektriciteit voor oldtimers bij Syntra in Mollem (viel dik tegen in tegenstelling tot mechanica) ben ik vorige week begonnen met het uitmeten van de bedrading.
Ik kwam tot de ontdekking dat iemand bij Auto5 de relais van de koplampen had open gewrikt. Vermoedelijk heeft men geprobeerd de 5de terminal uit te schakelen. De relais werd slecht terug ineengestoken en geeft nu eens wel, dan eens niet contact.
Over naar het www. dan, op zoek naar artikelen over de overstap naar H4's.
Nieuwe ontdekking en bevestiging van een bestaand vermoeden ... de originele relais moet vervangen worden door een "high power" exemplaar.
Ik vind een artikelnummer en vraag bij onze plaatselijke VW of ze deze kunnen leveren. Na twee dagen: heb er eentje in stok (16 € + BTW). Relais afgehaald en monteren dan maar. Weer niets. Dan maar eens gekeken naar de specificaties (was te gehaast bij VW) en deze had hetzelfde nummer maar was slechts 40A waard. Terug naar het www. dus ...
De "High power" is nu op komst vanuit de VS (5.5 $) maar zal hier slechts zijn in de loop van volgende week.
Resultaat ... heel de wagen is één grote bende bedrading, is nog altijd niet geschouwd en bijgevolg geen Memorial voor ons.
Reply With Quote