View Single Post
  #1  
Old 18-07-2015, 17:17
Jens's Avatar
Jens Jens is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2012
Location: Poperinge
Posts: 63
BMW M1 tour de corse 1983 B.Beguin Revell

Hallo,

Ik ga ook mijn wagen voor de groepsbuild starten.

Om ietwat binnen mijn eigen smaak en stijl te blijven zocht ik een rallywagen op van BMW. Ik stootte al snel op de BMW M1 groep B wagen. Meteen was ik verkocht en de doos ook gekocht.

De piloot is Bernard Beguin, een ietwat onbekendere franse piloot maar toch met een mooi palmares zowel internationaal als nationaal.
Een zege in Ieper in '79 en een overwinning in de rally van corsica in '89 plus een drietal keer frans kampioen.
De wagen is de BMW M1 motul groep B. Een monster van een wagen met rond de 400 pk. De livery is deze van de tour de corse. Daar viel deze uit met motor problemen.
Het is een tot de verbeelding sprekende wagen maar wel een mislukt project van BMW. Zowel op circuit als in de rally is dit nooit een superieure wagen geweest en stierf hij dus ook een stille dood.

Maar goed het is en blijft een mooie wagen en daarom wil ik deze ook graag in mijn collectie hebben.

De basis is de BMW M1 procar van Revell.


De livery komt van Studio 27 en is dus die van de rally van corsica van '83. samen met een setje andere velgen en een grade up setje.



En zo zag hij er dan uit tijdens het racen al moest hij hier wel in eventjes achteruit omdat hij zijn bocht niet kon halen..





Ik deed ook al even een dryfit. Voorlopig denk ik niet dat ik veel zal moeten veranderen aan de wagen. Enkel et interieur waar er een tweede stoel bijkomt voor de copiloot en misschien de rijhoogte wat aanpassen.

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes
Jens
__________________
WIP: Toyota Celica ST165 TTE C.Sainz L.Moya San Remo rally 1990
BMW M1 rally Groep B - B. Beguin - Tour de Corse '83


Coming up build:
- Audi quattro A1
- Audi quattro sport (restauratie)
- Audi quattro S1
Reply With Quote