View Single Post
  #14  
Old 11-09-2004, 16:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Microset gebruik ik alleen voor grote decals. Het goedje ruikt naar azijn, en ik vermoed dat dat er ook voor een deel inzit. Waarvoor het goed is? Wel, als je een grote decal wil aanbrengen kan het gebeuren dat het water begint op te drogen alvorens je de decal op de juiste plaats aangebracht hebt. En dan plakt hij vast waar hij niet moet plakken, en wat nog erger is : als je niet bij de zaak bent en je tracht hem nog te verschuiven, kan hij scheuren. Microset aanbrengen op de plaats waar de decal moet komen (en een beetje ruimer aanbrengen kan geen kwaad) vermijdt dit euvel : je kan zo lang schuiven als je wil (het goedje zorgt ervoor dat de decal veel langer nat en schuifbaar blijft). Eens hij op zijn plaats zit kan je beginnen sollen en dan zitten we weer in de uitleg van hierboven

Uit wat hier staat kan je dus idd afleiden dat het aanbrengen van microset voor kleine decals weinig zin heeft : die kan je direct op de juiste plaats aanbrengen en beginnen sollen.

Ook kan ik me voorstellen dat Huudo zo goed als nooit microset gebruikt : hij heeft als modelbouwer zoveel ervaring dat hij de decals (ook grote) direct op de juiste plaats kan zetten.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote