De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-03-2005, 21:02
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Ik ben net terug van een dagje rally de Hannut.
Het is een zeer kleine rally kwa organisatie, maar qua ticket verkoop bijvoorbeeld liep het er veeeel vlotter dan in de ardenne bleue twee weken geleden.
De stand van zaken in het klassement daarentegen was een soepje zoals Ieper 2004 , wisselende tussenstanden zonder dat er één meter werd gereden. Toch nog steeds een zwak punt in het BK precies...
Onze laatste flits vd tussenstand was als volgt: 1Colsoul 2Debackere 5Princen...
Sneeuw was deze keer niet van de partij, wel af en toe voor de middag een klein sneeuw buitje. Zeer koude, gure wind was wel van de partij geen klein beetje zelfs...
De KP's waren zeer goed gelegen, KP1&2 lagen op 2km van mekaar. KP3&5 lagen op nog geen km van elkaar, verder was er ook nergens file te bespeuren. Wel was het maar een (kleine) servicepark waar alles volledig doorelkaar stond, onvergelijkbaar met de markt van Ieper of het plein in Huy bv.

De rally zelf dan: Colsoul reed vanaf de eerste KP al de "tegenstand" (?) naar huis, terecht ook want hij had een schitterende rijstijl op de gladde kassei baantjes. Debackere met haar Celica GT4 was ook steeds snel onderweg, het kleine cliotje van Princen was zoals steeds ook weer top. Er zijn geen woorden voor wat Princen uit z'n klein twee litertje haalt, z'n rijstijl maakt zonder twijfel het verschil want die is dan ook steeds op het randje van...

Verder was de oude Posche en Ford Escord machtig om te aanhoren, de Escord kan makelijk typen aan de sound van een dikke wrc. Verder heeft Bosmans in z'n BMW met enkele mooie schuivers het publiek goed vermaakt...

BTSpictures.be was dus ook van de partij, uiteraard heeft dit weer mooie plaatjes opgeleverd. Een 60tal foto's zullen online staan morgen avond laat, hieronder alvast enkele theasers voor de ongeduldigen.

Much more morgen dus op www.BTSpictures.be!

Last edited by Mr.Dallara; 12-03-2005 at 21:08.
Reply With Quote
Old 12-03-2005, 21:51
LDWRX's Avatar
LDWRX LDWRX is offline
De Paddock Rookie

voor de Subaru liefhebbers :

een 150-tal foto's volgen later op My Imagestation

en het was er inderdaad bitter koud

My Imagestation
Reply With Quote
Old 12-03-2005, 22:56
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

Het was idd een beetje koud .. maar toch de moeite vond ik !!!

Die oranje Ascona daar reed Vermeulen mee, ik ken em ook niet, weet alleen dat Monnens met diezelfde wagen vorig jaar in Haspengouw gereden heeft.

Nu nog enkele foto's (er waren er meer gelukt als in Spa)

Nog een andere Ascora die graag dwars ging ! (en hij had nog tijd om zijn hand op te steken na de foto )

Die van Vermeulen

Bosmans

En de 'oude' Porsche die gelukkig ook tussen de rest mocht rijden

Reply With Quote
Old 12-03-2005, 23:28
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

KP1, de 0 wagen.

Er lag een mooie plas water, wat tot dit leidde:

Alhoewel de kasseistrook ervoor ook niet te onderschatten was, zoals deze man ons bewijst:

Kp3, waar we een mede-paddocker tegenkwamen, maar wel dezelfde als de vorige keer.

Kp5, nog meer paddock vreugde.

De overige foto's zijn te vinden op www.rallyfoto.be
Old 13-03-2005, 21:48
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally posted by Don Kamiel
Het was idd een beetje koud .. maar toch de moeite vond ik !!!

Die oranje Ascona daar reed Vermeulen mee, ik ken em ook niet, weet alleen dat Monnens met diezelfde wagen vorig jaar in Haspengouw gereden heeft.

Nu nog enkele foto's (er waren er meer gelukt als in Spa)

Nog een andere Ascora die graag dwars ging ! (en hij had nog tijd om zijn hand op te steken na de foto )

Schitterende foto!!! Als ik het goed voor heb, is deze foto genomen op KP8 tijdens de tweede lus, vlak aan de snelweg en TGV?
Wij stonden bij de volgende haakse bocht, en hebben het van ver zien gebeuren, het was zo iets van "waaaaaaaaaw... hoe houd hij het toch z'n kar weer recht "

Man man, die z'n goe bezig. Ik zelf heb niet echt schade gezien aan de C2 bij de pasages van de 0 wagen. Was dit mss de reden van de vertraging die er was op iedere KP....
Er is geen enkele KP optijd gestart, zelfs niet de eerste er was zelfs een KP 25min telaat gestart....

Verder nog dit hot nieuwtje:
Vanaf de rally de wallonie zal er een tweede Supper 1600 deelnemen aan het BK! Het is Olivier Collard die een Renault Clio S1600 heeft gekocht, hij zal er vanaf de Wallonie -normaal gezien- de rest van het BK mee rijden. Mogelijk zit er een uitstap in het Franse kampioenschap in. Hij heeft de wagen zelf gekocht, omdat huren te duur zou zijn, daaruit leid ik af dat hij ook wel in 2006 met dit karretje (EK?) gaat rijden...

Bron: Een kerel van Namen die op een KP vroeg hoe laat het was, het bleek een mecano te zijn van collard z'n cliotje vanaf de Wallonie

Toch wel positief dat er eindelijk concurentie komt voor Bouche in de S1600 klasse, hopelijk volgen er nog dit seizoen... Princen???
Want voor Bouche is het wel niet echt positief om aan je sponsors resultaten voor te leggen waarin een klein group N cliotje voor je eindigt, terwijl dat met een kleiner budget kan rondrijden…

Last edited by Mr.Dallara; 13-03-2005 at 22:05.
Reply With Quote
Old 13-03-2005, 22:14
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Collard heeft al geld tekort om een jaar in België te rijden, ik zie niet in hoe die een EK gaat financieren.
Old 13-03-2005, 22:20
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally posted by Juha
Collard heeft al geld tekort om een jaar in België te rijden, ik zie niet in hoe die een EK gaat financieren.
Dat hij EK gaat rijden, heb ik of die kerel niet gezegt hé...

Ik zij alleen, dat het logisch lijkt dat hij ook in 2006 met die clio gaat rijden. Aangezien hij hem gekocht heeft ipv te huren, lijkt het me logische dat hij het afschrijft over 2 seizoenen... En hoop gewoon dat hij als Belg ook aan het EK gaat deelnemen in de toekomst, aangezien een S1600 het wapen daar is...

Staat Collard dan bekend als iemand met weinig budget?
Old 13-03-2005, 22:50
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Dat hij EK gaat rijden, heb ik of die kerel niet gezegt hé...

Ik zij alleen, dat het logisch lijkt dat hij ook in 2006 met die clio gaat rijden. Aangezien hij hem gekocht heeft ipv te huren, lijkt het me logische dat hij het afschrijft over 2 seizoenen... En hoop gewoon dat hij als Belg ook aan het EK gaat deelnemen in de toekomst, aangezien een S1600 het wapen daar is...

Staat Collard dan bekend als iemand met weinig budget?
Hij had vorig jaar al problemen om 4 nieuwe banden te kopen voor een rally, dus veel budget is er niet. Maar misschien heeft hij dit jaar steun van Renault, want zo'n tripje naar Frankrijk kost ook genoeg en ik zie het hem niet echt doen als hij geen centen heeft.
Old 13-03-2005, 23:01
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

@ Mr.Dallara: de foto is inderdaad op die plaats en toen genomen.
Reply With Quote
Old 14-03-2005, 16:33
Unbreakable's Avatar
Unbreakable Unbreakable is offline
De Paddock Rookie

De rest van onze foto's staan ondertussen allemaal online.

Hier nog een kleine bijdrage vanop KP1. Een regenjas was wel handig tijdens de douche die Colsoul me gaf, maar het spektakel maakte dat zeker waard!!

De rest van de foto's vind je op BTSpictures.be

Greetz,
The Unbreakable

http://www.btspictures.be
Reply With Quote
Old 15-03-2005, 01:52
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

ook nog even enkele van mijn foto's meegeven.

Tijdsmeting

10m gereden en al smerig

breaking hard

De snelste weg naar de E40

Last edited by Guido; 15-03-2005 at 01:55.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules