![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Helmen
Graag zou ik eens willen weten, indien ik aan mijn race vergunning wil geraken, wat voor type helm ik moet hebben?
Gaat dit met een helm voor de motos, bvb een shoei of zo ook. Of moet het een specifieke race helm zijn? Moet deze helm gekeurd zijn door een of ander instantie, of moet deze op 1 of andere lijst voorkomen. Let me know. |
#2
|
||||
|
||||
Ten eerste: Je gaat toch niet besparen op je eigen veiligheid?
De helm? Waaraan wil je deelnemen? Als dat bekend is kun je in de reglementen van de klasse de gestelde eisen opzoeken. Bijvoorbeeld in de Belcar: Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#3
|
|||
|
|||
· British Standards Institution BS 6658-85, type A/FR, inclusief alle amendementen (rode sticker).
al je eentje wil certified to british standard dan koop je best een Sparco helm supergoede helmen en niet te duur ![]() |
#4
|
||||
|
||||
maar trekt van die sparco nergens iets af zoals ik gedaan heb
mijn fia goedgekeurdheid was verdwenen en ik kon mij een bell aanschaffen die toevallig naast de controle van de helmen stond in francorchamps er moet een bepaalde sticker in je helm hangen,maar dit geldt alleen voor nationale races waar je onder het racb reglement valt
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
binnenin de helm zitten ook nog een aantal merktekens die belangrijk zijn. Ik heb zelf onlangs ook zo'n Sparco gekocht. Ik vind dat men bij de fabrikant wel moet opletten waar men deze stickers op de helm kleeft. Ze kleven die op de meest idiote plaatsen op de helm.... kan dat niet gewoon binnenin zoals die andere...? Ik heb nu mijn helm laten airbrushen, en heb die rode sticker er afgekregen (heelhuids)... ik ga die aan de binnenkant plakken en hopen dat dit geen problemen geeft.
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#6
|
||||
|
||||
Ik rij dit weekend mee in de vwfuncup. Het reglement zegt:"De helm moet beantwoorden aan de 2005-normen en de naam van de rijder op een zichtbare manier op de linkerkant vermelden. Opgelet: De Snell-95 norm is niet langer geldig."
Wat zijn nu die 2005-normen en hoe kan ik controleren dat de helm die ik ga kopen daar aan voldoet? Iemand een interessant adres voor helmen? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
tegenwoordig vind je bij VDB race en rallyparts op de boomsesteenweg in Aartselaar goede en niet overdreven dure helmen van Toora, rond 400 euro
Ook bij Bell heb je mooie helmen voor minder dan 400 euro. www.bellracing.com
__________________
![]() |
#9
|
|||
|
|||
Opgelet met de Bell webzijde, deze is van Amerika. Raceparts zijn daar veel beterkoop dan hier.
Bell ligt iets hoger met de prijzen. |
#10
|
||||
|
||||
www.motorquality.it voor AGV Snell2000 integraal en Jet Bsi-norm nice price .
|
#11
|
|||
|
|||
AGV ? dacht dat die failliet waren ?
Zou toch es graag het verschil kennen tussen Snell 95 en Snell 2005 ! Had nog geen twee jaar een nieuwe Snell 95 en ja hoor nieuwe mogen kopen. En die was dus identisch aan de andere . ![]() ( misschien dat etiketje es scannen en printen op stof ! Heb ik er gelijk ééntje Snell 2005 bij ! ![]() Soms lijkt het me toch een (beetje) geldklopperij. |
#12
|
||||
|
||||
Nee hoor AGV is in de motowereld zelfs heel sterk vertegenwoordigd . Voorheen was't langs OMP dat ze Autohelmen verkochten . Ik heb in '99 zo'n Superturismo gekocht en in 2002 krak dezelfde met ingebouwde intercom omdat die van '99 Snell '95 was en 't Snell 2000 moest zijn . Dus idd. geldklopperij . Heb nu een frisse MQ-AGV Jethelm met Bsi-norm extra à € 299 - 25% veel goedkoper kunt ge niet reglementair zijn hè . Integraalhelm van MQ-AGV kost € 581 eveneens - 25% da's dan wel ineens zo 1 met aerospoiler e.d. .
Snell 2005 bestaat dat al ? Zeg dat't ni waar is hè, binnen 2 jaar weer ne nieuwe kopen ? Nog een reden om er mee te stoppen... |
#13
|
|||
|
|||
Heersende FIA norm is momenteel 8860-2004.
|
#14
|
|||
|
|||
@ Bugalfa :
Pietro, volgens de laatste OMP catalogus was de laatste norm SA-2005. Dieven , gedoemme ! Per gebruiksuur is dat echt wel peperduur ! ![]() |
#15
|
|||
|
|||
Geen paniek heren, Snell 2000 is dan nog geldig tot 1-10-2008.
Nieuwe Snell norm + 3 jaar. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|