De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-12-2005, 03:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Uw moment van 2005?

Het einde van het jaar is weer in aantocht en de welbekende lijstjes en overzichten over het voorgaande jaar zijn weer in aantocht. Zal maar eens een start maken. Hopenlijk weer lekker leeswerk van de vele Paddockers die hun zegje komen doen

Het mooiste moment achter de draad Door omstandigheden was ik dit jaar alleen maar in de mogelijkheid om de avondtraining te bezoeken van de 24 uur van Spa. In het gezelschap van een goede vriend en vriendin op weg naar Spa met een tentje, BBQ en de nodige flessen Frans vocht . Goed weer,..........flitsende WTCC en GT bolides op een paar meter afstand onder het genot van een stukje vlees en een glaasje wijn. Wat wil een mens nog meer. De BBQ ging langzaam aan over in kampvuur en stemming werd alsmaar beter. Na afloop van de training een kleine wandeling gemaakt over het circuit.........en uiteindelijk diep in de nacht ons tentje opgezocht in het bosje aan de binnenkant van Rivages. 'S morgens vroeg wakker geworden door de eerste baaninspecties.........tentje opbreken en terug naar bananen-republiek Ollanda

Het fiasco van het jaar Het demo-weekend van de Renault Meganes op het circuit van Zolder. Wagens zien er lekker ordinair uit, alleen hebben (hadden) ze een "software-matig" probleempje. Windows? Die wagens vielen op de meest vreemde plaatsen stil op de baan. Zonder enige vorm van voorwaarschuwing. Bij Renault Sport was er eentje zo slim geweest om de heren coureurs te vertellen dat dit naar aantal seconden (soms minuten) vanzelf overging. Reset-mode en de kist sloeg weer aan. Dat hadden die coureurs goed begrepen...............ze zetten hun wagen stil op de baan i.p.v. op het gras om banden en bodemplaat te ontzien. Ijverige oranje mannetjes die de wagens probeerden weg te duwen op een veilige plaats.............niet wetende dat de heer coureur met zijn voetje op de rem stond. Een veiligheid die volledig over de toeren was. Chaos en consternatie alom. Gevolg? Op zondag is er dan niet meer geraced...........

Dit weekend kan niet goed aflopen moment Als iemand die dichtbij de Duitse grens woont heb ik uiteraard een voorliefde voor rießen Heckflügel en ander ordinair (duits)bodywork. Dus op naar DTM Part II @ Spa. Door omstandigheden alleen maar in de mogelijkheid om de vrijdag te bezoeken. Op het moment dat we op afrit 11 zaten van de snelweg hadden we (een goede vriend en ik) al het voorgevoel dat er iets niet klopte. Geen verkeer, geen Duitsers.......lege campings op Les Combes. Voor ons die dag uiteraard een voordeel maar voor de sport gezien een fikse tegenvaller. Tja, als je als organisator je debuut maakt met een DTM wedstrijd vraag je daar ook een beetje om. Eerst leren lopen i.p.v. te rennen

Het grootste fout volk moment in de paddock Zal wel geen verassing zijn dat ik het bezoek van de Porsche GT3 Cup Nederland aan Circuit Zolder nomineer Een weekend in het kader van de ADAC Rundstrecken Rennen. Meer Duitse deelnemers als toeschouwers. Een van de vreemde eenden in de bijt was de Nederlandse Porsche GT3 Cup-challenge. Gigantische hospitality's units en een bende verkeerde buitenwippers bij de ingang van die tenten. De enige bezoekers van dit weekend waren de Vips van de Porsche GT3 Cup. Hoe belachelijk kun je jezelf maken. De Cup zelf was een aanfluiting van jewelste.......met maar liefst 10 wagens kwamen ze voorbij. Waarbij ik de opmerking tegen een fotograaf maakte: Hey, C.S. heb je ze alle 10 op de foto? De beste man sprak met zijn ogen als antwoord. Voor dit soort races ben je geen fotograaf geworden. De commentaren die de Vips maakten achter de draad bij de eerste chicane zal ik maar voor me houden. Op die momenten schaam ik me voor mijn paspoort

Het "ik zit op het puntje van mijn stoel"-moment De laatste helft van de Indy 500 was bloedstollend. Darling Danica Patrick die een hele bende kerels te snel af is, ondanks een schuiver e.d. Helaas, in de laatse ronden moest deze madam voor een splash&dash naar binnen...........uiteindelijk toch nog goed voor een 4de plaats. Ondanks dat Dan Wheldon de winnaar was zal ik Indy 500 2005 herinneren als de doorbraak van Darling Danica. 2005 was het jaar dat de dames een doorbraak hebben geforceerd in de racerij. Op Europees gebied was het klein venijn Vanina die de heren met enige regelmaat in het stof liet bijten. Als de Europese dames het voorbeeld van Darling Danica volgen in de FHM ziet 2006 er rooskleurig uit

Het kippe(n?)vel moment Tijdens de European Historic Grand Prix was er een race van de World Sportscar Masters. Niet veel deelnemers, maar voor een spannend duel heb je maar twee wagens nodig Als veredeld toeschouwer op de Sacrementshelling heb ik meerdere malen mogen aanschouwen dat die halve meter gras ter hoogte van de Q8-brug hard nodig was. Historische en dure kisten en dan toch tot het randje gaan............respekt heren! Simpelweg genieten.

Het VDHB-ploegmoment Tijdens de laatse race van het seizoen, de RPN, is het de traditie om een kampvuur te onsteken. Dat was dit jaar zo geslaagd dat we na afloop van de koers nog vrolijk een uurtje of twee op post bleven. November, vriespunt en 12 gekken die om een kampvuur zitten omstreeks 24.00 uur........voorzien van enige natte versnaperingen uit een lokaal café (dank u, AJ). Helemaal normaal zijn we niet maar we hebben, desondanks alles, plezier in ons "baantje"

Het "effe geen trek op een vette hap"-moment Tijdens de Haspengouw rally op stap met Huudo en Bart, bij een bepaalde proef kwamen we langs zo een "Vette hap en biertent" op een KP. De worsten die bestemd waren voor de verkoop zagen er zwart geblakerd uit dat pardoes alle lust op een broodje worst voorbij ging, ondanks de honger en de snerpende koude wind.

De interventie van het jaar De aanvaring met Bouvy tijdens het NRF na zijn uitvallen in de race voor de Mini's. Dat verhaal ga ik niet meer uittikken, dat staat hier te lezen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-12-2005, 09:23
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Lol Mark, Uw verhaal met de Fred Bull...

Het mooiste moment achter de draad: Tijdens de F1 op zondagmorgen 6 uur in het pikkedonker aan den draad in de busstop zitten, en andere fanatiekers puffend zien aan komen lopen om een goed plaatsje te bemachtigen (maar wij waren dit jaar eerst en hadden zelfs een "trekgat") Dan gezellig keuvelen onder mannen, en met de Duitse-Engelse-Hollandse-enzv geburen, om dan het oor te laten strelen met het heerlijkste geluid dat er bestaat (V10-gerobotiseerde versnellingsbak-ratelende traction control-piepende rokende bandjes bij late remmaneuvers) Dit alles gemarineerd met heerlijke benzinedampen, geparfumeerd met de aroma van een braadworst en/of hamburger... Man, dit zijn de mooie momenten in een mensenleven... :-)

Het fiasco van het jaar: Tijdens het laatste Belcar gebeuren in Zolder toch wel stoppen vergeten voor mijn madam zeker... na een halfuurtje naar huis moeten gaan... Kzal ze nooit meer vergeten denk ik...

Het kippe(n?)vel moment; Tijdens de F1 kwamen de Duitse mini's eens "tonen hoe het moet" Op Combes werd een ééntje "airborne" en gaf er zowaar enkele "tonneaukes" ten beste. Eerst hart vasthouden om de piloot er zien uit te komen (leek dik in orde...) en dan toch niet de lach kunnen onderdrukken tijdens de replay...

Het "effe geen trek op een vette hap"-moment: Tijdens de F1 bij onze Waalse broeders telkens we een eethokje voorbijkwamen en de prijs van alles zagen... :-)

Regenrijder van het jaar moment: Op vrijdag tijdens de testsessie, in de gietende regen, weigerde Liuzzi wat "gas te lossen" Hij ging enthousiast juist voor onze neus de rail in aan Combes, waardoor wij eens te zien waren op foto's op verschillende websites, onder onze geimproviseerde tent met de auto van den Vitantonio op de voorgrond. Hoe een mens een moment van beroemdheid kan hebben hé...

Donut van het jaar moment; Tijdens de legends na de finish kwam er ééntje donuts draaien in de Villeneuve... nog maar zelden zo een enthousiast publiek gezien... De aankomende auto's moesten wél voluit in de remmen wegens "hindernis" in de Villeneuve... :-) Zou Mosley niet beter de donut verplicht maken na de finish, en voor de rest met zijn p...n van alles afblijven...

Last edited by krikke; 29-12-2005 at 10:52.
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 00:51
M.D. M.D. is offline
De Paddock Rookie

Mooiste moment van het jaar vond ik de manier waarop Pieter Belmans in Spa de concurrentie domineerde. Na een spin op de Raidillon, herpakte Belmans zich en stak per ronde minstens 1 deelnemer voorbij. De reactie van de weinige toeschouwers...Prachtig.

Grappigste moment van het jaar vond ik Marc Gpossens' "kijk ik kan vliegen"-vertoning in die Legend Cars op het rechte stuk in Zolder. Dat was best lachen en zo doe je ook wat voor het publiek

Fiasco van het jaar was ongetwijfeld de GP van de VS dit jaar.

Over het spannendste- en het kippevel-moment moet ik nog even nadenken.
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 00:51
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Het 'Ik ben beschaamd dat ik een autosportfan ben'-moment : De start van de Grote Prijs Formule 1 in de USA.
Het 'Ik ben trots dat ik Belg ben'-moment : François Duval wint de Rally van Australië.
Het 'Nog meer van dat'-moment : De Legends tijdens de Masters in Zolder.

Maar mijn persoonlijke absolute 'Kippenvel'-moment : De Ferrari Formule 1-demo tijdens de Zolder Super Prix toen 's zaterdags 8 historische F1 Ferrari's een paar ronden in formatie over het circuit reden.

Last edited by Baron; 26-12-2005 at 01:01.
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 13:06
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Hi,

Momenten die me nu direct naar binnen schieten...
1 : De laatste Renault F1.6 race op Spa. Waarbij MRD Motorsport de mogelijkheid kreeg om toch deel te nemen aan de laatste race doordat iedereen bij het team al het mogelijke deed, wat kon. Iedereen die er was, hielp mee. En de wedstrijdleiding liet de race wat later starten (precies de tijd die zij nog nodig hadden)...Echt een klein huzaren stukje.

2: Het hele BTCS / GTP - weekend was, voor mij, echt super door veel kleine persoonlijke dingen.
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 13:29
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Mijn favoriete moment:

1000km van Spa: de stint van Vanina Ickx tijdens de Belcar in de regen, die spijtig genoeg eindigde in de barrières: sneller dan menig GT in een simpele TB. Het was gewoon adembenemend om ze de raidillon zien opstormen. En het einde van de LMES-race: De Rollcentre Racing Dallara schuift door de fouten van Audi en de Creation Zytek (denk ik toch) op van P5 naar P3. De vreugde kon achteraf niet op en er rolden vele tranen.

En de laatste ronden van de Indy 500. Ik had enkel de rondetijden, maar dat was meer dan voldoende om voor de nodige spanning te zorgen.
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 22:05
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie

agtr den draad: in mijn geval prikkeldraad aan de wei, meerbepaald in de rally's van Komen en Wervik. Vettige baan, en de definitieve terugkeer van achterwielaangedreven moois, stevig spektakel en prima sfeer

fiasco: de tweede drift in Warneton: veel grote namen, geen aanwezig. Net zomin als publiek. Gelukkig later wat herpakt...

kan niet goed aflopen weekend: de Firecracker in Essex Arena. British Banger Racing wordt steeds suïcidaler...

fout volk momentje: de dikkenekken die je steeds weer ziet opduiken in Zolder en Spa. Gelukkig lopen de meesten met hun ogen toe van pretentie, hoef je die verwaande blik dan niet te incasseren

op 't puntje van m'n stoel moment: mijn vuurdoop in een Sierra 4x4 Gr. A, met Dirkske Vermeirsch aan 't stuur, tijdens een "testritje"

kiekenvelmoment: de aanval op bangercoureur "d'n bros" tijdens de Xmas Trophy in Warneton. De race eindigen in 't beton, zonder neus, met je achtertrein tegen je hoofdsteun, en nog geen schrammetje. Straf, zelfs voor bangerracing

geen vette hap moment: overal waar we diene brol van Verkinderen tegenkwamen bij de Westhoek rally. "Rally een fees", wo bist du bleben??
(juist: in de condroz!!)
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 23:13
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Het mooiste moment achter de draad
DTM test op spa, aan de uitgang van de pitlane stopt HHF en begint een zo hard mogelijk geluid uit zijn vectra v8 te halen (en het was hard).. het was echt gewelldig !!

Het mooiste moment achter de tv
weer DTM hier zijn er 2
*brno waar HHF 10 ronden voor de audi's van ecki en kristensen blijft rijden..
*zandvoort HHF rijdt naar een 2de podium plaats voor opel

Het fiasco van het jaar
het renault weekend in zolder.. niet echt interesant, geen DTM kunne kijken in wheels

Het "ik zit op het puntje van mijn stoel"-moment
zowat elke BTCC race van dit seizoen was een spektakel om naar te kijken!

het kippevel moment
DTM op eurospeedway (2) bij de start de opel rijders (reuter en HHF) nemen allebij een superstart en rijden naar plaats 1 en 2, nadat enkele rijders de pitstop hebbe gemaakt, komt ook aiello bij de 2 andere opels aansluiten.. 3 opels op kop was echt... (geen woorden voor !!)
jammer dat ze bij opel een slechte strategie hadde gekozen,en dat ze dan nog eens alle rjders op die strategie zetten.. maar toch vond ik dit het kippevel moment van 2005
Reply With Quote
Old 29-12-2005, 01:28
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Het "Hoe gaat een marshall stevig op zijn bek"-moment : de intussen beruchte snoekduik van ons aller Mark aan de Villeneuve-chicane tijdens de Zolder Super Prix, ten aanschouwe van minstens een twintigtal collega-Paddockers
Reply With Quote
Old 24-01-2006, 20:47
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Voor mij was het toch wel 's nachts bij de 24h van Zolder.
Die PSI-Porsches waren 's nachts gewoon magisch (en dan heb ik het vooral over de bi-turbo). Die remschijven werden in elke bocht gewoon vuur, vuur, vuurrood. Bovendien waren de 24h dit jaar zeer spannend tot 1.5h van het einde. Dus hopelijk volgend jaar van hetzelfde!

Greets, Dr. Jozz
Old 25-01-2006, 01:46
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Mijn mooiste moment van het jaar

Op de zaterdag van het DTM weekend tijdens de pitwalk zien we dat Albers er staat met zijn minardi klaar om een testrondje te rijden voor de demonstratie op zaterdag. je kon echt geweldig dichtbij de tent komen. Maar het mooiste was toen de Minardi en halve meter voor me uit de paddock rijd om een klein rondje te rijden .

Mooiste inhaalactie van het jaar
Montoya die Alonso brutaal inhaalt bij de start van de race van Silverstone. Eindelijk die overwinning.

Crash van het jaar
Tijdens de Seat SuperCopa race op Zandvoort op zondag was er een mega startcrash. 1 van de rijders kwam 1 de vangrails terecht. maar daarachter konden een paar ontwijken maar 1 zag hem te laat en die knalde dus vol in zijn zijkant. met beide rijders ging het goed maar met de autos niet echt , Grappig om te zien hoe die marshalls die motorkap probeerde te verwijderen uit de vangrails , geweldig om te zien vandaf de hoofdtribune
hier de link voor mensen die het niet hebben gezien
http://sbs.dtm.garnierstreamingmedia...at=5&video=386

Last edited by fish88; 25-01-2006 at 01:49.
Reply With Quote
Old 25-01-2006, 14:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Mijn mooiste moment van het jaar was het begin van het F1-seizoen, toen duidelijk werd dat Schumacher er geen walk-over van ging maken in 2005.

Het moment werd nog mooier toen het mathematisch zeker was dat er voor het eerst in 5 jaar eens een andere wereldkampioen gekroond zou worden.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 25-01-2006, 18:26
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

mooiste moment: World Series By Renault in Bilbao
Reply With Quote
Old 25-01-2006, 21:19
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Mijn top 5

1. De reportage met de Viper SRT10 op de Nordschleife voor Autokrant

2. Rondjes Nordschleife met een 993 RS Clubsport

3. Rondje Nordschleife met een Manthey GT3

4. Plezier taxiritje met de MC12

5. Taxirondjes Nordschleife met een Carrera GT

Jochie
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules