De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 18-02-2006, 23:54
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Is weeral geen echte fout, maar Mr. Perfect Spelling & Grammatica Peter Baert schreef onlangs in een artikel "totnutoe". Tot nu toe schrijf je "totnutoe" nog steeds niet aan elkaar vast.

Last edited by bluelite; 18-02-2006 at 23:57.
Old 19-02-2006, 00:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by bluelite
Is weeral geen echte fout, maar Mr. Perfect Spelling & Grammatica Peter Baert schreef onlangs in een artikel "totnutoe". Tot nu toe schrijf je "totnutoe" nog steeds niet aan elkaar vast.
Baert heeft voor dergelijke foutjes zelfs zijn eigen thread op het forum van Pitstop. Zelfs een of ander Zandbakje is daar actief Kijk, een thread waar de lezers je op foutjes kunnen wijzen .......dat is nog eens goed idee. Daar kunnen de vele Nederlandstalige (cowboy)sites die de algemene autosport verslaan eens een voorbeeld aan nemen. Wat is nu de realiteit? We zien spook-registraties op dit forum voorbij komen als we weer eens site op de korrel nemen. Heren Cowboys, IP's en taalgebruik zijn vaak uniek
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 19-02-2006, 00:22
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Baert heeft voor dergelijke foutjes zelfs zijn eigen thread op het forum van Pitstop. Zelfs een of ander Zandbakje is daar actief Kijk, een thread waar de lezers je op foutjes kunnen wijzen .......dat is nog eens goed idee. Daar kunnen de vele Nederlandstalige (cowboy)sites die de algemene autosport verslaan eens een voorbeeld aan nemen. Wat is nu de realiteit? We zien spook-registraties op dit forum voorbij komen als we weer eens site op de korrel nemen. Heren Cowboys, IP's en taalgebruik zijn vaak uniek
Ik heb in deze thread bewust de taalfout van Peter Baert aangehaald. Waarom? Welnu, op zijn eigen forum maakt hij andere sites belachelijk omwille van de fouten die ze neerpennen. In plaats van hen uit te lachen kan hij zijn tijd beter investeren in het verbeteren van zijn eigen taalfouten en tv-programma.

En ondertussen in een bewuste thread de eigen fouten kleine "mistakes" noemen.

En ja, ik ben ervan overtuigd dat ik ook meer dan eens een fout schrijf op dit forum, maar ik sta ondertussen andere mensen niet belachelijk te maken.

Getekend,

Een teleurgestelde F1-fan.
Old 12-03-2006, 01:36
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by bluelite
Ik heb in deze thread bewust de taalfout van Peter Baert aangehaald. Waarom? Welnu, op zijn eigen forum maakt hij andere sites belachelijk omwille van de fouten die ze neerpennen. In plaats van hen uit te lachen kan hij zijn tijd beter investeren in het verbeteren van zijn eigen taalfouten en tv-programma.

En ondertussen in een bewuste thread de eigen fouten kleine "mistakes" noemen.

En ja, ik ben ervan overtuigd dat ik ook meer dan eens een fout schrijf op dit forum, maar ik sta ondertussen andere mensen niet belachelijk te maken.

Getekend,

Een teleurgestelde F1-fan.
Er moet ergens ooit eens iets fout zijn gelopen tussen mezelf en de genaamde "bluelite". Joost mag evenwel weten wat er aan de hand is.

Bluelite of moet ik zeggen Michel Deriemaeker (of hoe schrijf je jouw naam ook), wat ligt er op je lever? Voor de niet-ingewijden, Michel schrijft sinds kort over F1 op autosport.be onder de initialen MDE.

Je doet er echt alles aan om mij zoveel mogelijk zwart te maken en zelfs leugens rond te strooien. Maar ik vraag me af waarom ... ik ken je niet eens. Is het je bedoeling ruzie te stoken tussen mezelf en Philippe en Hans van autosport.be? Is het rancune, afgunst of gewoon de typische betweterij?

Op het forum van www.pitstop.tv is er inderdaad een topic "taalverkrachters" waarin taalverkrachtingen aan de kaak worden gesteld. En er is een tweede topic op het forum van www.pitstop.tv waar (tik)fouten kunnen gemeld worden. Dat topic is zowat de eindredactie van de site, waarvoor ik de forumleden dank.

Om af te ronden een taaltip voor "bluelite":
Quote:
maar deze keer nestelde zich Juan Pablo Montoya tussen de Spanjaard en zijn teamgenoot Fisichella. (autosport.be)
Wat is de correcte plaats van "zich" ...

Old 12-03-2006, 02:03
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Er moet ergens ooit eens iets fout zijn gelopen tussen mezelf en de genaamde "bluelite". Joost mag evenwel weten wat er aan de hand is.

Bluelite of moet ik zeggen Michel Deriemaeker (of hoe schrijf je jouw naam ook), wat ligt er op je lever? Voor de niet-ingewijden, Michel schrijft sinds kort over F1 op autosport.be onder de initialen MDE.

Je doet er echt alles aan om mij zoveel mogelijk zwart te maken en zelfs leugens rond te strooien. Maar ik vraag me af waarom ... ik ken je niet eens. Is het je bedoeling ruzie te stoken tussen mezelf en Philippe en Hans van autosport.be? Is het rancune, afgunst of gewoon de typische betweterij?

Op het forum van www.pitstop.tv is er inderdaad een topic "taalverkrachters" waarin taalverkrachtingen aan de kaak worden gesteld. En er is een tweede topic op het forum van www.pitstop.tv waar (tik)fouten kunnen gemeld worden. Dat topic is zowat de eindredactie van de site, waarvoor ik de forumleden dank.

Om af te ronden een taaltip voor "bluelite":

Wat is de correcte plaats van "zich" ...

En wat de relevantie mag wezen om bijna een maand na de bewuste bluelite post dit nog eens te komen oprakelen is mij een raadsel...??

Oh ja, ik weet het, vorige keer -> de post van bluelite niet gezien, Mark post hier nog eens iets in, dan wel gezien en de datum niet gecheckt. 't was nu weer rustig geworden in de bluelite vs. PB story.

Ik zou graag hebben dat het zo blijft heren, en beste Peter, overdrijven met links naar je eigen site siert je niet echt.

Last edited by Guido; 12-03-2006 at 02:07.
Old 12-03-2006, 12:28
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo
En wat de relevantie mag wezen om bijna een maand na de bewuste bluelite post dit nog eens te komen oprakelen is mij een raadsel...??

Oh ja, ik weet het, vorige keer -> de post van bluelite niet gezien, Mark post hier nog eens iets in, dan wel gezien en de datum niet gecheckt. 't was nu weer rustig geworden in de bluelite vs. PB story.

Ik zou graag hebben dat het zo blijft heren, en beste Peter, overdrijven met links naar je eigen site siert je niet echt.

Alweer mijn excuses, Huudo, maar zolang die kerel mij blijft aanvallen, reageer ik. En dat is mijn goed recht, zoals iedereen het recht heeft zijn mening (pro of contra) te geven op een forum.

Old 12-03-2006, 17:26
De Paddock Regular

Overigens, Huudo, als je op je forum een topic start onder de welluidende titel "onzin, fouten en blunders op het (autosport)net, de verzameling", dan moet je er rekening mee houden dat personen, teams of websites, die hier op de korrel worden genomen, met een reactie komen of zich komen verdedigen.

Quote:
Originally Posted by Pat
Dat we er soms een ongezouten mening op na houden, moeten ze er dan maar bijnemen.
Persoonlijk vind ik dat alles wat met "on-" begint, gelijk is aan "te". En dat wil meestal zeggen "ongenuanceerd", zonder rekening te houden met bepaalde omstandigheden.

Wij, en dan neem ik even het woord in naam van wie hier soms wordt aangepakt, wij hebben geen problemen met ongezouten meningen, zolang we zelf dan een even ongezouten mening mogen komen verkondigen.

In het licht van deze discussie vond ik de opmerkingen rond de onderhoudswerken op het circuit van Zolder hoogst interessant. Er werd bij het begin van de werken nogal wat onzin verkocht, vooral uit onwetendheid. Pas nadat de groep op uitnodiging en onder begeleiding van Zolder de werken was gaan bekijken, viel bij de meesten de euro. Pas toen konden ze een juist oordeel vellen, omdat ze beter de situatie konden inschatten.

Old 12-03-2006, 17:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Pas toen konden ze een juist oordeel vellen, omdat ze beter de situatie konden inschatten.

Kunnen we dan eens workshop media-training krijgen van jouw en/of collega's?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 12-03-2006, 17:43
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Kunnen we dan eens workshop media-training krijgen van jouw en/of collega's?
Die begrijp ik niet goed ...

De "on"-houding is ook weinig productief, denk ik, in het gewone, dagdagelijkse leven: in je relatie, op het werk, ...

Is eigenlijk makkelijk, hoor. Gewoon 2 of 3 keer nadenken vooraleer je iemand gaat aanvallen.

PS. kleine correctie: "van jouw" moet zijn "van jou" ...

Old 12-03-2006, 19:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
In het licht van deze discussie vond ik de opmerkingen rond de onderhoudswerken op het circuit van Zolder hoogst interessant. Er werd bij het begin van de werken nogal wat onzin verkocht, vooral uit onwetendheid. Pas nadat de groep op uitnodiging en onder begeleiding van Zolder de werken was gaan bekijken, viel bij de meesten de euro. Pas toen konden ze een juist oordeel vellen, omdat ze beter de situatie konden inschatten.
Dit is inderdaad zeer correct gesteld, en in het algemeen is het evident dat je als outsider de zaken anders bekijkt dan als insider. Meer nog : je bekijkt ze als insider in het juiste perspectief terwijl een outsider enkel een vaag vermoeden heeft over hoe de vork in de steel zit.

Maar betekent dit dat je enkel iets mag posten als je het verhaal van naaldje tot draadje kent en je geen enkel detail over het hoofd ziet? In de media ongetwijfeld, maar op een forum van en voor amateurs is dat onzin. Dit forum is er voor iedereen. Hoewel het intiëel de bedoeling was dat enkele autosportliefhebbers een eigen forum zouden oprichten waarin ze met elkaar van gedachten konden wisselen, zijn ook de profs en andere insiders meer dan welkom. Waarheen en hoe snel zo'n forum groeit of zelfs terug inkrimpt kan niemand voorspellen, maar ik verzeker je dat we 4 jaar geleden, toen we dit forum oprichtten, niet hadden kunnen vermoeden dat we vandaag zelfs nog maar zouden bestaan.

Tussen haakjes, als ik zeg dat deze deontologie wél zou moeten gevolgd worden door de media, is dat puur de theorie. De praktijk is zeer dikwijls anders. Ik had gisteren nog de eer om een dag met Kurt Ahrens te praten over zijn actieve racecarriëre bij Porsche in 1969 en 1970, en wat de journalisten soms schrijven is gewoonweg niet te geloven als je de "true story" hoort. Maar dat geheel terzijde.

Wil dit betoog nu een lans breken voor iedere poster die ongestraft en zonder enige terughoudendheid mag schrijven en zijn gal spuwen over wie hij ook maar wil viseren? Zeer zeker ook niet. Daarom zijn we met een team van admins en moderatoren, en we trachten hierin zo goed als mogelijk iedereen binnen de grenzen van het fatsoen te houden. Maar beste Peter, besef dan ook dat wij allemaal onbezoldigde amateurs zijn die dit in onze vrije tijd doen, (dikwijls tot grote ergernis van moeder de vrouw) zodat niet elke moderator alle posts kan lezen in elk subforum, waardoor er nogal eens iets kan tussendoor sluipen wat eigenlijk zou moeten gemodereerd worden. Als iemand zich dus geviseerd voelt, omdat iemand anders een rechtstreekse aanval gelanceerd heeft die blijkbaar gedoogd wordt door het Paddock team, is dat niet noodzakelijk zo. Ik vind persoonlijk dat de vete tussen Bluelite en jou over de schreef gaat en dat je er best aan zou doen om eens persoonlijk contact op te nemen met Bluelite (of omgekeerd). Face to face worden zulke zaken toch veel gemakkelijker en efficiënter uitgepraat dan op een forum.

Deze post is dan ook een oproep gericht tot Bluelite en Peter om op te houden met elkaar te bombarderen (en wie nu begonnen is doet er op dit moment echt niet meer toe) en elkaar eens "in real life" te ontmoeten om misschien elkaars standpunt eens wat nader toe te lichten, zodat ook jullie euro valt, en je wat meer insider wordt over elkaars situatie zodat je ook een juist oordeel kan vellen, omdat je beter de situatie kan inschatten...

* WWW.SENNAKE.BE *
Old 12-03-2006, 20:29
De Paddock Regular

Sennake, ik had niet de bedoeling om dit forum of mijn forum of wiens forum dan ook te viseren. Persoonlijk (en ik spreek niet als journalist), persoonlijk vind ik het toch altijd beter om altijd eerst even na te denken vooraleer je over iets een mening gaat formuleren. Meer is het niet. Je weet wel, de BZN-leuze: "bezin eer je begint".

En wat die "vete" betreft met Michel Deriemaeker (sorry als ik het verkeerd spel). Het lijkt me dat er weinig gereageerd wordt, als die kerel mij aanvalt. Maar zodra ik repliceer op zijn zwartmakerij jegens mijn persoon, dan vindt men plots dat er over de schreef wordt gegaan en dat ik dingen met hem zou moeten gaan uitpraten.

Wel, daar ga ik niet in mee. De eerstvolgende keer dat Deriemaeker mij weer komt pakken, mag je hier een reactie van mij verwachten. Het spijt me, ik laat veel over mijn rug gaan, maar van die kerel niet. Tot hij ophoudt ... En da's mijn goed recht.
Old 12-03-2006, 20:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Wel, daar ga ik niet in mee. De eerstvolgende keer dat Deriemaeker mij weer komt pakken, mag je hier een reactie van mij verwachten. Het spijt me, ik laat veel over mijn rug gaan, maar van die kerel niet. Tot hij ophoudt ... En da's mijn goed recht.
Wat er achter de schermen aan de hand is met jullie tweetjes weet ik niet, dat hoef ik ook niet te weten. M.b.t. de berichten van de door jouw genoemde persoon kan ik in deze thread geen gevalletje "smaad & laster" van hem ontdekken. Mocht jij dit wel vinden, informeer ons dan. Wij, amateurkes, leren nog elke dag bij

In andere berichten op dit forum kan ik ook geen persoonlijke aanval op jouw adres ontdekken. Mocht wij, moderatoren en admins, iets gemist hebben........gebruik dan daarvoor de functie "report this post". Dan komt het automatisch bij ons terecht. Als collega-forum uitbater zul je die functie wel kennen

Wat betreft de oorsprong van deze thread. In de afgelopen 3 jaar hebben we heel wat nieuwssites zien onstaan. In deze wildgroei is af en toe een amateur te ontdekken die goed bezig is. Echter de hoeveelheid brandhout is niet te tellen. Massa's mensen die denken dat het klakkeloos publiceren van persberichten een vorm van nieuwsverschaffing is. Helaas moet ik constateren dat enkele echte sites zich ook steeds meer schuldig maken aan de heersende "quote-cultuur". De inleiding en afsluiting tikken ze dan nog zelf in.

Als echte liefhebber heb ik daar geen behoefte aan. Ik lees graag de echte "waarheid" en niet een gekleurde vorm daarvan door de ogen van een coureur, organisator,team of sponsor.

We mogen dergelijke zaken toch wereldkundig maken?
Old 12-03-2006, 21:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
En wat die "vete" betreft met Michel Deriemaeker (sorry als ik het verkeerd spel). Het lijkt me dat er weinig gereageerd wordt, als die kerel mij aanvalt. ...
Ik kan ook echt niet alles zien, maar de keren dat ik het gezien heb, heb ik in andere threads beiden al in vraag gesteld - of niet soms? Van een pro als jij, beste Peter, had ik toch een andere houding verwacht tov lasteraars (om god weet welke reden dan ook). Het feit dat je steeds weer in de tegenaanval gaat, pleziert die gasten natuurlijk mateloos, want zij durven tegen "Baert" eens hard van leer trekken. Wel Peter, stelt u daar nu toch eens ne keer boven, of vind je het zelf prettig om aan dat soort rotzooi mee te doen?

Wat er ook van zei en in ieder geval:

als ik één van beide nog op enige welke aanval dan ook betrap hier op het forum, dan gaat gewoon het slot op die account. Dit geldt zowel voor de aanvaller als voor de riposteerder. Da's duidelijk denk ik.

ps. reageren na een maand, noem ik gewoon natrappen.
Old 12-03-2006, 21:44
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Dit bericht is gericht aan Peter en Mark (ik ga mijn best doen om taalkundig correct te schrijven)

Eerst en vooral weet ik niet wie bluelite is. Als het gaat om Michel Deraemaeker (die voor ons o.a. F1 verslaggeving doet), dan wil ik klaar en duidelijk stellen dat Michel in eigen naam handelt, en niet in naam van autosport.be. Ik heb hem hierover niet gesproken, en ben dat ook niet van plan.

In verband met de algemene opmerkingen in deze thread omtrent het ongewijzigd overnemen van persberichten moet ik toch het één en ander kwijt. We leven in een zeer klein landje wat autosport betreft, en het is simpelweg niet rendabel om voor bepaalde disciplines uit de nationale autosport zelf aan objectieve nieuwsgaring te doen. Echter, als een persbericht gepubliceerd wordt, vind ik persoonlijk dat dit duidelijk moet vermeld worden in het artikel (ik weet dat het niet altijd gebeurt).

Verder ben ik van mening dat vele gerenommeerde sites (zoals bvb autosport.com) het grootste deel van hun informatie halen uit persberichten van de teams/rijders zelf. Dit is mij het meest opgevallen na een trip naar Valencia voor de officiële voorstelling van het BMW Sauber F1 team. Dezelfde avond en 's anderendaags stond het op autosport.com vol met "nieuwsitems" die leken op objectief vergaard materiaal, maar eigenlijk ging het telkens om informatie die in de persdossiers en de officiële (collectieve) interviews publiek werd gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat 90% van de inhoud op het gros van de "echte" sites onder deze noemer valt.

Het grote verschil met de kleine sites is dat de kleinere sites niet de mankracht (lees: budgetten) hebben om de persberichten in stukjes te knippen en te laten lijken op echt nieuws.

De Belgische (en vele internationale) schrijvende autosportpers leeft letterlijk van de hun toegezonden persberichten, al zullen er velen zijn die dit ontkennen.

Philippe Leybaert

Last edited by Autosport.be; 12-03-2006 at 22:03.
Old 12-03-2006, 22:02
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Autosport.be
In verband met de algemene opmerkingen in deze thread omtrent het ongewijzigd overnemen van persberichten moet ik toch het één en ander kwijt. We leven in een zeer klein landje wat autosport betreft, en het is simpelweg niet rendabel om voor bepaalde disciplines uit de nationale autosport zelf aan objectieve nieuwsgaring te doen. Echter, als een persbericht gepubliceerd wordt, vind ik persoonlijk dat dit duidelijk moet vermeld worden in het artikel (ik weet dat het niet altijd gebeurt).

Verder ben ik van mening dat vele gerenommeerde sites (zoals bvb autosport.com) het grootste deel van hun informatie halen uit persberichten van de teams/rijders zelf. Dit is mij het meest opgevallen na een trip naar Valencia voor de officiële voorstelling van het BMW Sauber F1 team. Dezelfde avond en 's anderendaags stond het op autosport.com vol met "nieuwsitems" die leken op objectief vergaard materiaal, maar eigenlijk ging het telkens om informatie die in de persdossiers en de officiële (collectieve) interviews publiek werd gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat 90% van de inhoud op het gros van de "echte" sites onder deze noemer valt.

Het grote verschil met de kleine sites is dat de kleinere sites niet de mankracht (lees: budgetten) hebben om de persberichten in stukjes te knippen en te laten lijken op echt nieuws.

De Belgische (en vele internationale) schrijvende autosportpers leeft letterlijk van de hun toegezonden persberichten, al zullen er velen zijn die dit ontkennen.

Philippe Leybaert
Ik had dit bericht overigens nog niet gelezen voordat ik het berichtje onder deze van Philippe had geplaatst.

Hopelijk doormiddel van onze berichten is er wel iets duidelijker geworden.

Groet,
Tim Biesbrouck

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules