![]() |
|
|
|||
|
|||
Persbericht JDK Racing: Michaël De Keersmaecker
Europees Rallycrosskampioenschap
Mediagroep van Dyck Belcar Original Michaël De Keersmaecker: “Volgend seizoen tekenen we terug paraat” Michaël De Keersmaecker houdt het voor bekeken in het Europees Rallycross-kampioenschap. De JDK-rijder doet dit noodgedwongen na zijn jetski-ongeval waarbij hij vier teenbeentjes brak en de wreef van zijn voet twee barsten vertoont. Het revalideren duurt langer dan verwacht, waardoor de man uit Londerzeel noodgedwongen moet afhaken. “Een seizoen om van te balen”, stamelt een ontgoochelde De Keersmaecker. Het seizoen startte nochtans fantastisch voor Michaël in het EK Rallycross. Winst in Portugal en Frankrijk bracht hem aan de leiding en de Keersmaecker werd gebombardeerd tot favoriet in Divisie 1A. In Tsjechië was hij betrokken in een ongeval en loodste zijn RML-Opel Corsa naar een 9de plaats. Een tegenslag, maar De Keersmaecker bleef aan de leiding in het klassement. In Oostenrijk kreeg de Opel-rijder last van een nukkige krachtbron dat door de motorleverancier werd ontkend. Opnieuw moest hij zich tevreden stellen met een plaatsje in de B-finale en verloor hij de leiding in het kampioenschap met 4 punten op Groblewski, terwijl de rest van de concurrentie gevaarlijk in de buurt kwam. In Zweden staken de motorproblemen echter opnieuw de kop op. De Keersmaecker zette zich schrap tijdens de B-finale, kwam aan de leiding en had zodoende uitzicht op de A-finale. Maar toen Petraconvits na het nemen van zijn jokerlap de onfortuinlijke JDK-rijder van zijn sokkel reed was voor deze de maat vol en zocht een alternatief voor een betere krachtbron. Na zijn suprematie tijdens de eerste twee wedstrijden was het voor De Keersmaecker duidelijk dat het probleem aan de motor lag en niet bij hem. Motorbouwer Rudy Leblon staafde zijn vermoedens en monteerde een nieuwe krachtbron in het vooronder van de Corsa. Kort daarna kreeg Michaël het jetski-ongeval waardoor hij voor de Belgische manche van het EK het stuur doorgaf aan zijn mentor Guino Kenis die alle Europese wedstrijden meereist om zijn poulain op de voet te volgen. Meteen een 0-resultaat voor de Keersmaecker. En toen tijdens tests voor de Nederlandse EK-manche dan nog eens de versnellingsbak in de poeier draaide hield De Keersmaecker het uiteindelijk voor bekeken. “Het probleem is eigenlijk tweeledig”, verduidelijkt de Keersmaecker. “Ik had het EK willen afwerken, maar ik kan momenteel nauwelijks stappen, laat staan de koppeling bedienen. Niettegenstaande mijn opgelopen achterstand ben ik niet van principe om dit als reden te gebruiken om anoniem langs een achterpoortje te verdwijnen uit het EK Rallycross. De defecte versnellingsbak vormt momenteel ook een probleem. Verder is het reglement voor volgend seizoen nog niet duidelijk. Mogelijk zullen we in Divisie 1A met een sequentiële bak mogen rijden. Indien ik momenteel moet investeren in een nieuwe H-bak is dat een verloren investering. Verder is het voorlopig nog koffiedik kijken of de nieuwe Divisie voor achterwielaangedreven wagens een goede optie zal zijn. Als die er komt dan zal deze nieuwe Divisie nog geen officieel Europees statuut krijgen. Momenteel staat de Opel Corsa te koop. Indien deze verkocht raakt zal ik moeten kiezen tussen opnieuw een seizoen in Divisie 1A of reeds een BMW 130i laten bouwen bij G&A Racing voor de nieuwe Divisie. Indien de Corsa niet verkocht is zal ik in ieder geval terug in Klasse 1A rijden en de wagen laten evolueren naar de nieuwe reglementen”. “Wat de Belcar betreft rest er me momenteel nog een kleine maand om te revalideren en samen met Guino Kenis de twee laatste wedstrijden af te werken in de Mosler. Ik heb noodgedwongen en met pijn in het hart moeten passen tijdens de voorbije 24 Hours of Zolder. G&A Racing pakte toen met de Mosler in de JDK-kleuren een podiumplaats en bewees zodoende dat deze bolide over een groot potentieel beschikt. Ik wil en zal de laatste wedstrijden afwerken in de Mosler. En volgend seizoen zal ik terug het EK rallycross combineren met de Mediagroep van Dyck Belcar”, besluit een teleurgestelde maar strijdvaardige Michaël De Keersmaecker. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|